راهکارهای تدریس خلاقانه در آموزش های مجازی
Creative teaching strategies in virtual learning
نویسندگان :
الهام خسروی پور ( دانشگاه ازاد شوشتر )
چکیده
در یک نظام اقتصادی مبتنی بر دانش و نوآوری از مدارس انتظار می رود در امر آموزش به جای تاکید بر نسل دانش آموزان در مهارتها و اطلاعات غیر ضروری و کم اهمیت، بر فهم عمیق تر آنها از مطالب درسی تاکید نمایند که مستلزم ایجاد تحول در سبک تدریس و رویه آموزش معلمان است. معلم مهمترین عامل موثر در رشد یا تضعیف خلاقیت است. تحقیقات نشان داده است که معلمان عموما، به سبب نداشتن شناخت نسبت به خلاقیت در تشخیص دانش آموزان خلاق موفق نیستند. نگرش مناسبی نسبت به خلاقیت نشان نمی دهند و از روشهای تدریس خلاق بهره نمی گیرند. خصوصا در رابطه با آموزش های مجازی، این هنر معلم است که با روش های مختلف و به کارگیری خلاقیت در تدریس، جذابیت لازم را در آموزش مجازی برای دانش آموزان به ارمغان بیاورد. خلاقیت در تدریس مجازی از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در موفقیت آموزش مجازی می باشد. مقاله حاضر که به شیوه ی تحلیلی-مروری و با کمک منابع کتابخانه ای و اینترنتی تهیه شده تلاش دارد مزایای آموزش مجازی(خصوصا در دوران همه گیری بیماری کرونا)، اهمیت خلاقیت در امر آموزش و همچنین بکارگیری راهکارهای تدریس خلاقانه در آموزش های مجازی را بررسی کند.کليدواژه ها
تدریس، خلاقیت، فضای مجازی، آموزش مجازیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:الهام خسروی پور , 1400 , راهکارهای تدریس خلاقانه در آموزش های مجازی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.