ارزشیابی توصیفی در آموزش مجازی با تاکید بر پوشه کار الکترونیکی
Descriptive evaluation in e-learning with emphasis on e-portfolio
نویسندگان :
میلاد حبیبی اصل ( دانشگاه فرهنگیان ) , عباس رحمانی امیرالمومنین ( دانشگاه فرهنگیان )
چکیده
فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام زندگی بشر نفوذ کرده و آموزش و ارزشیابی از یادگیری نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته است. در این پژوهش در ابتدا مروری کردیم بر مفاهیم آموزش و ارزشیابی توصیفی و بعد یکی از ابزارهای مهم ارزشیابی توصیفی به نام پوشه کار را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت با طرح یک پرسشنامه در بستر مجازی به نتایجی مربوط به موضوع تحقیق رسیدیم. روش پژوهش تلفیقی از روش های توصیفی و میدانی است. با ارسال پرسشنامه به معلمان،10 نفر به طور فعال در این پرسشنامه مشارکت داشتند که می توان آن ها را نمونه پژوهش درنظر گفت و جامعه آماری نیز معلمان در مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد هستند. هدف از این کار گزینش بهترین نوع پوشه کار و تغییر در نگرش معلمان نسبت به آموزش مجازی و پوشه کار بوده است. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که پوشه کار الکترونیکی بهترین نوع پوشه کار در آموزش مجازی است و بیشتر معلمان طی پرسش به عمل آمده نشان دادند با آگاهی از مزایا و دستاوردهای آن نگرششان تغییر کرد و به سمت پذیرش این نوع پوشه کار متمایل داده شد.کليدواژه ها
آموزش مجازی، ارزشیابی توصیفی ، پوشه کار ،پرسشنامهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:میلاد حبیبی اصل , 1400 , ارزشیابی توصیفی در آموزش مجازی با تاکید بر پوشه کار الکترونیکی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.