همبستگی درگیری والدین در امور تحصیلی و حمایت اجتماعی با استرس تحصیلی دانش اموزان از راه دور
Correlation of parental involvement in education and social support with academic stress in distance education
نویسندگان :
ریحانه رجبی اسلامی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ) , هدی معرفی ( دانشگاه تربیت دبیز شهید رجایی ) , جمشید جراره ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )
چکیده
استرس تحصیلی شرایط ناسازگاری است که در نتیجه مطالبات محیط با منابع واقعی دانش آموزان به وجود می آید. این پژوهش با هدف همبستگی درگیری والدین در امور تحصیلی و حمایت اجتماعی با استرس تحصیلی در آموزش از راه دور انجام گرفت. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 1399-1400 بودند. با روش نمونه گیری در دسترس (داوطلبانه و مجازی) ، حجم نمونه 173 نفر برآورد شد. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه درگیری والدین در امور تحصیلی، پرسشنامه حمایت اجتماعی و پرسشنامه استرس تحصیلی بود. جهت بررسی روابط بین متغیرها از همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 25 استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی نشان داد بین مولفه های عاملیت (40 0-)، درگیری رفتاری(41 0-)، درگیری عاطفی(23 0-)، درگیری شناختی(36 0-)، خانواده(15 0-)، دوستان(19 0-)، شخص مهم(23 0-) با استرس تحصیلی رابطه منفی معنی داری وجود داشت (05 0>P).کليدواژه ها
درگیری والدین در امور تحصیلی، حمایت اجتماعی، استرس تحصیلی، آموزش از راه دورکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:ریحانه رجبی اسلامی , 1400 , همبستگی درگیری والدین در امور تحصیلی و حمایت اجتماعی با استرس تحصیلی دانش اموزان از راه دور , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.