تأثیر بایستهها و نبایستههای محیط آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان
The effect of the do s and don ts of the educational environment on students academic achievement
نویسندگان :
رقیه اصغرپور ( پردیس علامه طباطبایی ارومیه )
چکیده
پیشرفت تحصیلی با اصلاح ساختارهای محیط آموزشی از جمله عوامل فیزیکی و انسانی تحقق مییابد. در این راستا، تعدادی بایستهها و نبایستهها قابل طرح است که نمیتوان از تأثیر آنها در فرآیند رشد پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در محیط آموزشی چشمپوشی کرد. این امر از ضرورتهای مهمی به شمار میرود که در عوامل انسانی چون رفتار مدیر، معلم و تعامل دانشآموز با دانشآموزان دیگر و همچنین در برخی از شرایط فیزیکی مانند وجود کتابخانه، آزمایشگاه، نمازخانه، نمایشگاه و غیره در مدرسه نمود پیدا میکند. مقاله حاضر با تکیه بر روش توصیفی- تحلیلی کوشیده است تأثیر این بایستهها و نبایستههای فضای آموزشی را در روند پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مورد بررسی قرار دهد. نتیجه این پژوهش نشان میدهد که تلاش در راستای بهبود رفتارها و عوامل انسانی نسبت به عوامل و شرایط فیزیکی موجود در فضای آموزشی از اولویت بیشتری برخوردار است؛ زیرا ارزیابی این مؤلفهها گویای آن بود که رشد پیشرفت تحصیلی ابتدا متأثر از عوامل انسانی است که به عوامل غیر انسانی نیز منتقل میشود.کليدواژه ها
محیط آموزشی، پیشرفت تحصیلی، دانشآموزان، مدرسهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:رقیه اصغرپور , 1400 , تأثیر بایستهها و نبایستههای محیط آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.