پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله بررسی تاثیر استفاده از شبکه در کلاس بر میزان یادگیری و رضایت دانش آموزان
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

بررسی تاثیر استفاده از شبکه در کلاس بر میزان یادگیری و رضایت دانش آموزان

Examination of the impact of using network in class on rate learning and students’ satisfaction
نویسندگان :

شهرام رنجدوست ( دانشگاه آزاد ) , زینب جهانی ( دانشگاه آزاد )

دانلود فایل   

چکیده

در پژوهش حاضر اثربخشی بهره گیری از شبکه در کلاس بر میزان یادگیری لغات زبان انگلیسی و میزان رضایت دانش آموزان از این طرح بررسی شد. روش پژوهش از نوع آزمایشی، و طرح پژوهش پیش آزمون _ پس آزمون دو گروهی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانش آموزان دبیرستان دخترانه فاطمیه شهرستان مرند که در نیمسال اول تحصیلی 1400-1399 مشغول به تحصیل بودند، تشکیل می دهند. نمونه پژوهش حاضر، شامل دو کلاس درس زبان انگلیسی بود که به صورت در دسترس انتخاب گردید. تعداد دانش آموزان هر کلاس 17 نفر بودند، که در کل حجم نمونه 34 نفر بود، که به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شده اند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش، آزمون چهارگزینه ای محقق ساخته، پرسشنامه سنجش میزان رضایت از شبکه محقق ساخته و همچنین سوال شفاهی بصورت مستقیم از دانش آموزان بود. در ابتدای ترم از هردو گروه در شرایطی یکسان پیش آزمونی بعمل آمد و سپس گروه آزمایش به مدت 8 جلسه در معرض متغیر مستقل (بهره گیری از شبکه در کلاس) قرار گرفت و در نهایت در پایان ترم جهت بررسی تغییرات حاصله پس آزمون بر روی هر دو گروه اجرا گردید. داده های حاصل از اجرای پیش-آزمون و پس آزمون، با استفاده از آزمون T مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد، استفاده از شبکه میزان یادگیری لغات زبان انگلیسی دانشجویان را افزایش داده و دانش آموزان از این طرح رضایت دارند.

کليدواژه ها

شبکه مجازی، یادگیری زبان انگلیسی، رضایت دانش آموزان، یادگیری.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
شهرام رنجدوست , 1400 , بررسی تاثیر استفاده از شبکه در کلاس بر میزان یادگیری و رضایت دانش آموزان , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل محتوای کتب هدیه های آسمانی ابتدایی بر اساس مؤلفه های پرسشنامه مهارتهای زندگی
  • English Teachers’ Assessment Practices during the COVID-19 Pandemic Opportunities and Challenges
  • آسیب‌های ناشی از آموزش مجازی یک مطالعه کیفی
  • بررسی روشهای ارزشیابی مجازی دانش‌آموزان در دوران کرونا
  • عدالت آموزشی و تحقق آن در آموزش مجازی
  • چالش های فضای مجازی نظام آموزشی در شرایط کرونا ( با تأکید بر زبان و ادبیات فارسی)
  • دانشگاه فرهنگیان و لزوم حرکت به سوی آموزش های مجازی و الکترونیکی با نگاه به سایر کشور ها
  • تحلیل کیفی فرصت ها و تهدیدهای استفاده از فضای مجازی در بین دانش آموزان (مطالعه موردی استان اردبیل)
  • آموزش مجازی و شبیه سازی اثرات محیطی بر روی نرخ خطای بیت در سامانه مخابرات نوری فضای آزاد
  • بررسی رابطه بین عوامل شخصیتی معلمان و نگرش آنها نسبت به تغییرات براساس مدل پنج عاملی زوکرمن ( مورد مطالعه معلمان پایه ششم ابتدایی ناحیه 4 کرج)
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)