پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله استانداردهای بین المللی و چارچوب صلاحیت های فناوری در آموزش معلمان و دانش آموزان
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

استانداردهای بین المللی و چارچوب صلاحیت های فناوری در آموزش معلمان و دانش آموزان

International standards and the framework of technological competencies in teacher and student education
نویسندگان :

روشن احمدی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )

دانلود فایل   

چکیده

با توجه به تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام‌های آموزشی، نظام های آموزشی و دانشگاه های تربیت‌معلم باید با بهره‌گیری از آن‌ها در جهت افزایش کیفیت آموزش‌های خود گام بردارند تا بتوانند معلمانی کارآمد جهت ارائه آموزش‌های خود تربیت کنند. هدف پژوهش حاضر، ارایه استانداردهای بین المللی و چارچوب صلاحیت های فناوری در آموزش معلمان و دانش آموزان می باشد. برای رسیدن به این هدف، از روش مطالعه مبانی نظری و بررسی محتوایی اسناد بین المللی از جمله اسناد یونسکو، سیسکو، اینتل، انجمن بین المللی فناوری آموزشی استفاده شده است. استانداردهای بین المللی مطرح در حوزه فناوری آموزشی عبارتند از؛ استانداردهای یونسکو، استانداردهای انجمن بین المللی فناوری آموزشی( ISTE)، استانداردهای ملی فناوری ‌‌در آموزش (NETS). در اسنادبالادستی ملی از جمله سند تحول بنیادین آموزش وپرورش نیز، تاکید مشخصی بر استفاده از فناوری در آموزش معلمان و دانش آموزان شده است. با توجه به تغییر نظام‌های آموزشی دنیا و ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، به سیاست گذاران، برنامه ریزان و مدیران توصیه می شود، ضمن ارایه آموزش های باکیفیت، متناسب با استانداردها، زیرساخت های لازم را برای استفاده هدفمند از استانداردهای مذکور در آموزش معلمان و دانش آموزان فراهم نمایند.

کليدواژه ها

استاندارد، صلاحیت های فناوری، آموزش، معلم، دانش آموز

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
روشن احمدی , 1400 , استانداردهای بین المللی و چارچوب صلاحیت های فناوری در آموزش معلمان و دانش آموزان , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی تاثیر بازخورد نوشتاری بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان در فضاي مجازي
  • بررسی فرصت ها و چالش های آموزش مجازی در دوران کرونا با تاکید بر شبکه های مجازی (شاد) و ارائه راهکارهایی برای اثربخشی آموزش مجازی
  • ارتباط،کلید موفقیت در آموزش مجازی
  • نقش خانواده و رسانه درتقویت هویت ایرانی _اسلامی دانش آموزان
  • بررسی آماری عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش مجازی از دیدگاه والدین دانش آموزان
  • بررسی ابعاد و جایگاه شبکه‌های اجتماعی مجازی در فرایند یادگیری و تدریس در آموزش عالی
  • فرصت ها و تهدیدهای تربیتی در فضای مجازی
  • بررسی شاخص های هوشمندسازی مدارس و ضرورت های استقاده از آن
  • بررسی رابطه بین عوامل شخصیتی معلمان و نگرش آنها نسبت به تغییرات براساس مدل پنج عاملی زوکرمن ( مورد مطالعه معلمان پایه ششم ابتدایی ناحیه 4 کرج)
  • بررسی عملکرد معلمان مقطع ابتدایی در آموزش مجازی بر اساس معیارهای طرح نظارت تحولی
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)