استانداردهای بین المللی و چارچوب صلاحیت های فناوری در آموزش معلمان و دانش آموزان
International standards and the framework of technological competencies in teacher and student education
نویسندگان :
روشن احمدی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )
چکیده
با توجه به تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظامهای آموزشی، نظام های آموزشی و دانشگاه های تربیتمعلم باید با بهرهگیری از آنها در جهت افزایش کیفیت آموزشهای خود گام بردارند تا بتوانند معلمانی کارآمد جهت ارائه آموزشهای خود تربیت کنند. هدف پژوهش حاضر، ارایه استانداردهای بین المللی و چارچوب صلاحیت های فناوری در آموزش معلمان و دانش آموزان می باشد. برای رسیدن به این هدف، از روش مطالعه مبانی نظری و بررسی محتوایی اسناد بین المللی از جمله اسناد یونسکو، سیسکو، اینتل، انجمن بین المللی فناوری آموزشی استفاده شده است. استانداردهای بین المللی مطرح در حوزه فناوری آموزشی عبارتند از؛ استانداردهای یونسکو، استانداردهای انجمن بین المللی فناوری آموزشی( ISTE)، استانداردهای ملی فناوری در آموزش (NETS). در اسنادبالادستی ملی از جمله سند تحول بنیادین آموزش وپرورش نیز، تاکید مشخصی بر استفاده از فناوری در آموزش معلمان و دانش آموزان شده است. با توجه به تغییر نظامهای آموزشی دنیا و ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، به سیاست گذاران، برنامه ریزان و مدیران توصیه می شود، ضمن ارایه آموزش های باکیفیت، متناسب با استانداردها، زیرساخت های لازم را برای استفاده هدفمند از استانداردهای مذکور در آموزش معلمان و دانش آموزان فراهم نمایند.کليدواژه ها
استاندارد، صلاحیت های فناوری، آموزش، معلم، دانش آموزکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:روشن احمدی , 1400 , استانداردهای بین المللی و چارچوب صلاحیت های فناوری در آموزش معلمان و دانش آموزان , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.