بررسی تأثیر فضای مجازی در توسعه کسب و کارهای خانگی و توانمندی اجتماعی زنان
Investigating the impact of cyberspace on the development of home businesses and women s social empowerment
نویسندگان :
فاطمه دروهی ( آموزش و پرورش )
چکیده
فضای مجازی در واقع یک فضای دومی است که بسیاری از قابلیتهای جهان اول را که جهان فیزیکی است در درون خود هضم کرده است؛ اقدامات اداری و مالی در آن صورت میگیرد، که به صورت هوشمند محیطهای مختلف را کنترل می کند. حمل و نقل هواپیمایی، ماشینهای اتوماتیک، ترافیک، همگی از این مسیر مدیریت میشوند.جایگاه اجتماعی زنان ایرانی در چند دهه اخیر، تحولاتی را به تبعیت از تحولات زمان خود تجربه می کند و آن ها با آن که غالبا در حاشیه ی مناسبات اجتماعی و اقتصادی بوده-اند، دیرگاهی است با افزایش سطح سواد و گسترش آموزش عالی به ارتقای توانمندی های خود دست یافته و هم اکنون خواهان سهمی بیش تر از مدیریت خانواده و جامعه شده و انتظار پایگاه و موقعیت های بالاتری را دارند. مقاله حاضر از نوع كاربردي می-باشد و از روش توصيفي - تحليلي جهت بررسي پارامترهاي مورد بررسي سود جسته و همانند ساير تحقيقات داراي دو زير بخش عمده جهت انجام بوده است. بخش اول را مطالعات اسنادي و كتابخانه اي جهت بررسي مواردي چون ادبيات نظری موضوع و پيشينه تحقيق به خود اختصاص داده و بخش دوم در قالب پژوهش ميداني و پيمايشي جهت جمع آوری داده ها و اطلاعات از سازمان ها و مراکز مرتبط و هم چنین تکمیل پرسش نامه از زنان انجام گردید. در مراحل بعدي تحقيق، تحلیل داده هاي گردآوري شده در قالب پرسش نامه با استفاده از نرم افزار SPSS صورت گرفته و از آزمون آماري، T تک متغیره جهت تأیید فرضیه استفاده شده است.کليدواژه ها
فضای مجازی، کسب و کارهای خانگی، توانمندی اجتماعی زنان.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:فاطمه دروهی , 1400 , بررسی تأثیر فضای مجازی در توسعه کسب و کارهای خانگی و توانمندی اجتماعی زنان , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.