نقش خانواده و رسانه درتقویت هویت ایرانی _اسلامی دانش آموزان
The role of family and media in strengthening students Iranian-Islamic identity
نویسندگان :
مرضیه ذی کنی ( آموزش و پرورش )
چکیده
در زمان گذشته نهاد خانواده به عنوان تنها کارگزار جامعه پذیری افراد محسوب می شد، اما با توجه به تغییرات صورت گرفته و رشد تکنولوژی، شاهد پیدایش رقبای جدیدی در کنار خانواده نظیر رسانه های ارتباطی در این امر هستیم. رسانهها نگرشها و بینشهای مردم را عمیقاً تحت تأثیر قرار میدهند. آنها انواع گوناگون اطلاعات را که افراد از طریق دیگر نمیتوانند کسب کنند، انتقال میدهند. برنامه هاي توليد شده توسط برخی رسانه ها با هدف قراردادن نوجوانان و جوانان که به عنوان سرمایه اجتماعی جامعه ما محسوب می شوند سبب تغيير ارزشهاي ايراني – اسلامي در بین این قشر از جامعه شده است. با توجه به اين امر مطالعه حاضر با هدف بررسی نقش خانواده و رسانه درتقویت هویت ایرانی _اسلامی دانش آموزان انجام گرديد. تحقيق حاضر به روش پيمايش و با استفاده از ابزار پرسشنامه انجام شده و حجم نمونه آماري 118 نفر از دانش آموزان بود. نتايج نشان مي دهد که در بین مؤلفه های اجتماعی جلب توجه و روابط اجتماعی جدید بالاترین رتبه را دارا می باشد، همچنین در بین مؤلفه های فرهنگی تاثیر پذیری از شبکه های ماهواره ای و تمایل به زیبا طلبی بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده اند.کليدواژه ها
رسانه، خانواده، هویت ایرانی – اسلامی، دانش آموزان.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مرضیه ذی کنی , 1400 , نقش خانواده و رسانه درتقویت هویت ایرانی _اسلامی دانش آموزان , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.