پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله بررسی رابطه بین حرکت چشم و راهبردهای خواندن از طریق مطالعه متن انگلیسی در محیط الکترونیکی
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

بررسی رابطه بین حرکت چشم و راهبردهای خواندن از طریق مطالعه متن انگلیسی در محیط الکترونیکی

Investigating the relationship between eye movement and reading strategies by using English text in electronic environment
نویسندگان :

معصومه معطری ( دانشگاه شهید رجایی ) , رضا ابراهیم پور ( دانشگاه شهید رجایی ) , احسان پازوکی ( دانشگاه شهید رجایی )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه یادگیری الکترونیکی به‌عنوان یک فنّاوری تحول‌آفرین در فرایند آموزش مطرح هست. از طرفی نیاز به یادگیری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان اول دنیا به‌منظور مبادله اطلاعات و ارتباط برقرار کردن با دیگران غیرقابل‌انکار است، بنابراین یکی از ضروری‌ترین کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولید خدمات آموزشی در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی است. در یادگیری زبان انگلیسی، خواندن یک مهارت ضروری است که به کسب دانش و تبادل اطلاعات کمک می‌کند. در مقایسه با یادگیرندگانی که مشکلات خواندن دارند، خوانندگان موفق معمولاً طیف وسیعی از راهبردهای تثبیت شده دارند. روش معمول برای تعیین و شناخت راهبردهای مورد استفاده فرد موقع خواندن استفاده از پرسشنامه است. ردیاب چشم یک فناوری مدرن است که حرکات چشم را در طول فرآیند خواندن بررسی می‌کند و می‌تواند داده‌های باارزشی را در مورد فرآیندهای درک مطلب ارائه دهد. در این مقاله داده چشم افراد هنگام مطالعه متن انگلیسی در یک محیط الکترونیکی اخذ شد و همچنین پرسشنامه مختاری جهت آگاهی از راهبردهای خواندن افراد در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت. نتایج پژوهش، ارتباط بین داده‌های حرکت چشم و پاسخ افراد در پرسشنامه را نشان داد؛ بنابراین ردیاب چشمی به عنوان یک دستگاه فیزیولوژیکی جهت بررسی راهبردهای مورد استفاده خوانندگان می‌تواند مفید باشد.

کليدواژه ها

یادگیری الکترونیکی، مهارت خواندن، راهبردهای خواندن، ردیاب چشمی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1400 , بررسی رابطه بین حرکت چشم و راهبردهای خواندن از طریق مطالعه متن انگلیسی در محیط الکترونیکی , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی میزان تأثیر خانواده بر روش درست از فضای مجازی توسط فرزندان در شهرستان زابل در شش ماه نخست سال 1400
  • آموزش مجازی یاور آموزش محیط زیست
  • پژوهشی پیرامون نقش یادگیری الکترونیکی در آموزش زبان انگلیسی
  • بررسی تاثیر گوگل داک بر روی یادگیری لغات تخصصی ؛ مطالعه موردی دانشجویان پرستاری
  • کلیاتی در زمینه مدارس یادگیرنده
  • آموزش مجازی و تأثیر آن بر سلامت جسم و روان در دانش‏ آموزان در شرایط اپیدمی کرونا
  • نقش آموزش مجازي در يادگيري دانش آموزان
  • بررسی نقش فن آوری و فضای مجازی بر شیوه آموزش ریاضی
  • تفکر آماری، چیستی و چرائی
  • شناسایی ضعف ها و فرصت های آموزش از راه دور اضطراری در مدارس فنی و حرفه ای در شرایط بحرانی کووید-19 به منظور ارائه راهکار های مناسب
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)