تجربه سنجش موثر از راه دور در آموزش ریاضی و علوم دبستان
Experience of Formative E-Assessment in Math and Science
نویسندگان :
غزاله علی اصغری نمینی ( دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی ) , هاجر شیخها ( پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری (NIGEB) )
چکیده
ارزیابی موثر همواره یکی از بخش های اساسی در هر برنامه ی آموزشی است. باتوجه به رشد روزافزون آموزش مجازی، در این مقاله به بررسی و ارایه ی شیوه های نوین به منظور سنجشِ میزان یادگیری در فضای آموزش مجازی پرداخته ایم. هریک از این روش ها، دارای مزایا و چالش هایی بوده که به همراه راهکارهای کاربردی جهت رفع چالش ها در جدولی ارایه شده است. بکارگیری درست شیوه های نوین سنجش، نه تنها باعث جهت گیری درست در مسیر رسیدن به اهداف آموزشی می شود بلکه با ارایه ی بازخورد منظم و انجام خودارزیابی در هر مرحله موجب افزایش عمق یادگیری و تعاملات یادگیرنده خواهد شد.کليدواژه ها
ارزیابی موثر از راه دور ، آموزش مجازی ، خودارزیابی ، بازخوردکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:هاجر شیخها , 1400 , تجربه سنجش موثر از راه دور در آموزش ریاضی و علوم دبستان , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.