شناسایی مؤلفه های مؤثر در اجرای موفق آموزش مجازی
Identify the effective components in the successful implementation of virtual education
نویسندگان :
ابراهیم آرین مهر ( دانشگاه فرهنگیان تبریز ) , رحمان بدری ( دانشگاه فرهنگیان تبریز ) , آرمین نصیرفام ( دانشگاه فرهنگیان تبریز )
چکیده
هدف پژوهش حاضر شناسایی مؤلفه های مؤثر در اجرای موفق آموزش مجازی است. بی شك، در عصر حاضر بيشترين تأثير ظهور فناوري اطلاعات بر آموزش بوده است. كاربرد فاوا در آموزش سبب شده است تا محيط آموزشي به سوي مجازي شدن سوق پيدا كند. آموزش مجازی استفاده از فناوری نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات و شبکه اینترنت برای دستیابی به مقاصد آموزشی است كه بشريت را به سمت يك انقلاب بزرگ آموزشي سوق مي دهد. امروزه ارتقاء کیفیت آموزش، به ویژه در آموزش مجازي که روز به روز توسعه می یابد اهمیت زیادي دارد. یکی از موارد مهم و تأثیرگذار بر کیفیت آموزش، شناسایی عوامل موثر در اجرای موفق آن است. در این پژوهش سعی شده است از دیدگاه صاحب نظران این حوزه، معیار های ارتقاء کیفیت در آموزش مجازی مورد بررسی قرار گیرد. نتایج تحقیق نشانگر آن است که در یک دسته بندی کلی، می توان عواملی چون کنش متقابل، توجه به تفاوت های فردی، طراحی درس انعطاف پذیر و بیان انتظارات روشن، فناوری و پشتیبانی، ارزشیابی متناسب با محیط مجازی و ارائه بازخورد را مؤلفه کیفیت بخشی آموزش در بستر مجازی نام برد. روش تحقیق از نوع توصیفی ـ تحلیلی می باشد که به شیوه کتابخانه ای و با مطالعه کتب، مقالات و مجلات مرتبط با موضوع تنظیم شده است.کليدواژه ها
آموزش مجازی، فن آوری اطلاعات، کیفیت آموزشی، یادگیري الکترونیکیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:ابراهیم آرین مهر , 1400 , شناسایی مؤلفه های مؤثر در اجرای موفق آموزش مجازی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.