پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله آسیب شناسی رویکرد سنتی تربیت هنری در آموزش هنر
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

آسیب شناسی رویکرد سنتی تربیت هنری در آموزش هنر

Pathology of the traditional approach to art education in art education
نویسندگان :

محمد امین دباغیان ( موسسه آموزش عالی کوثر ) , سیده نرگس حسینی ( دانشگاه ازاد پردیس )

دانلود فایل   

چکیده

هنر و تربیت هریک، در عین حال که از مقوله های مفهوم و ساده هستند،از سویی از مسایل پیچیده و غامضی هستند که از گذشته های دور تا اکنون ذهن بشر را به خود مشغول داشته است. هنر و تربیت هر دو وسیله ایی برای ارتقای حیات اجتماعی آدمی به شمار میروند که وقتی در قالب تربیت هنری ، در کنار یکدیگر قرار میگیرند، از اهمیت و کارکردی به مراتب قوی تر و اثر گذارتر برخوردار میشوند.رویکرد های متفاوت و متنوعی در تربیت هنری جاری و ساری است که میکوشد هر رویکرد ، بر قابلیت های تربیت هنری بیافزاید. در این میان رویکرد سنتی که در تربیت هنری نظام آموزشی همیشه همراه این مقوله بوده و خود را در قالب آموزش هنر در برنامه های درسی نشان می دهد ، از رویکرد های چالش برانگیز در این عرصه به شمار میرود.این پژوهش با هدف آسیب شناسی رویکرد سنتی تربیت هنر در آموزش هنر در قالب مطالعه از نوع کیفی و تحلیلی شکل گرفت.طبق یافته های پژوهش ، رویکرد سنتی تربیت هنری در آموزش هنر ، اگرچه در ابتدا به دلیل ایجاد فرصت هایی برای فعالیت های هنری در فضای آموزشی و میان برنامه های درسی فراهم میکند ؛ اما هنر رابه عنوان یک موضوع مهم و اولیت دار در نظام آموزشی کشور که میتواند برای پرورش مهارت های فردی کودکان و ایجاد روحیه زیست نقادانه و حلال مسایل در آنان باشد معرفی نمی کند.امید است با دوری از این رویکرد ، هنر را به جایگاه واقعی ان در راستای تربیت نسل آینده این مرزو بوم رساند.

کليدواژه ها

واژگان کلیدی هنر، رویکرد سنتی ، تربیت، تربیت هنری ، برنامه درسی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
محمد امین دباغیان , 1400 , آسیب شناسی رویکرد سنتی تربیت هنری در آموزش هنر , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی آموزش مجازی و نسبت آن با هاله مقدس در اندیشه والتر بنیامین
  • اثربخشی تدریس به روش معکوس بر میزان یادگیری دانش آموزان در آموزش مجازی
  • دانشگاه فرهنگیان و لزوم حرکت به سوی آموزش های مجازی و الکترونیکی با نگاه به سایر کشور ها
  • رابطه سازمان یادگیرنده با استفاه از فناوری اطلاعات در بین مدیران مدارس ناحیه یک کرمان
  • The Study of the effect of Coin79 game on the academic achievement of 10th grade high school students’ chemistry
  • آموزش مجازی و شبیه سازی اثرات محیطی بر روی نرخ خطای بیت در سامانه مخابرات نوری فضای آزاد
  • آموزش مجازی و ارزشیابی
  • نقش خانواده و رسانه درتقویت هویت ایرانی _اسلامی دانش آموزان
  • بررسی رابطه بین عوامل شخصیتی معلمان و نگرش آنها نسبت به تغییرات براساس مدل پنج عاملی زوکرمن ( مورد مطالعه معلمان پایه ششم ابتدایی ناحیه 4 کرج)
  • معرفی و بررسی سامانه جامع آزمایشگاه های مجازی دانشگاه آمریتا
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)