طراحی دورههای آموزش الکترونیکی سازمانی براساس عوامل حضور
Designing organizational e-learning courses based on Presence Factors
نویسندگان :
حسن حمزه لوپاک ( کارشناسی ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی، دانشگاه تبریز ) , کیومرث تقیپور ( استادیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز. ایران )
چکیده
امروزه آموزش الکترونیکی در سراسر جهان با در نظر گرفتن جنبههای کیفی رشد مداوم و یادگیری، به عنوان یک الزام در زمینه آموزش سازمانی است. در این خصوص طراحان آموزشهای الکترونیکی سعی دارند با تسهیل در تجارب یادگیری معنیدار از طریق سه حضور اجتماعی، شناختی، و تدریس، بر کیفیت آن بیافزایند. هدف از این پژوهش بررسی ادبیات نظری طراحی دوره های آموزش الکترونیکی سازمانی بر اساس عوامل حضور می باشد. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش، مطالعه کتابخانهای بود و از کلمات کلیدی آموزش الکترونیکی، طراحی دوره های آموزشی، عوامل حضور ( اجتماعی، شناختی و تدریس ) برای جستجوی ادبیات تحقیق در پایگاههای اطلاعاتی معتبر داخلی و بین المللی در بستر اینترنت و مقالات و کتابهای چاپ شده در این خصوص، استفاده گردید. طبق پژوهش های انجام شده، طراحی دوره های آموزشی براساس عوامل حضور، کیفیت یادگیری و رضایت فراگیران (کارکنان) در سازمانها را ارتقا می دهد.کليدواژه ها
آموزش الکترونیکی، طراحی آموزشی، حضور اجتماعی، حضور شناختی، حضور تدریس.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:حسن حمزه لوپاک , 1400 , طراحی دورههای آموزش الکترونیکی سازمانی براساس عوامل حضور , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.