عدالت آموزشی و تحقق آن در آموزش مجازی
Educational justice and its realization in virtual education
نویسندگان :
زینب بابائی فر ( دانشگاه فرهنگیان، پردیس الزهرا (س) سمنان )
چکیده
عدالت به مثابه مفهومي، با سطح انتزاع بسيار بالا، از ديرباز ذهن بشر را به خود مشغول داشته است تا جايي كه مباحثه درباره چيستي عدالت، به مثابه يكي از محوري ترين سؤالات فلسفه سياسي، هم چنان استمرار دارد. تحقق عدالت از شعارها و اهداف اجتماعی حاکم در جوامع بشری و یکی از عوامل مؤثر در تحقق اهداف آموزش و پرورش است. توجه به مؤلفه های عدالت آموزشی در تمام شرایط و موقعیت ها ضروری و مستلزم تلاش همگانی برای تحقق هرچه بهتر و جامع تر است. در این بین دولت و نهادهای ذی ربط بیشترین وظیفه را برعهده دارند. نظر به ضرورت و اهمیت عدالت آموزشی و تحقق آن در جامعه، در این مقاله به شناسایی ابعاد و مؤلفه های آن پرداخته شده و میزان تحقق آن در آموزش مجازی بررسی شده است. مطالعه و بررسی های انجام شده نشان می دهد آموزش و پرورش ایران در تحقق عدالت آموزشی در آموزش مجازی چندان موفق نبوده است و درصد قابل توجهی از دانش آموزان از بستر های لازم برای آموزش مجازی محروم هستند.کليدواژه ها
عدالت آموزشی، تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش، آموزش مجازی.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1400 , عدالت آموزشی و تحقق آن در آموزش مجازی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.