پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله The Study of the effect of Coin79 game on the academic achievement of 10th grade high school students’ chemistry
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

The Study of the effect of Coin79 game on the academic achievement of 10th grade high school students’ chemistry

The Study of the effect of Coin79 game on the academic achievement of 10th grade high school students’ chemistry
نویسندگان :

بهرام صالح صدق پور ( دانشگاه شهید رجایی ) , علیرضا کرمی گزافی ( دانشگاه شهیدرجایی ) , شیما ذبیحی فر ( دانشجوی دکتری دانشگاه علوم تحقیقات تهران )

دانلود فایل   

چکیده

The purpose of this study was to evaluate the effect of educational mobile game based on theories of learning and educational psychology for the subject of the periodic table and also the effect of this method on students academic achievements in the tenth grade of high school chemistry. The population of this study included all female students in the field of mathematics and experimental science in the tenth grade of high school who studied in Shahed and Fath Al-Mubin high schools in the city of Rey in the academic year of 2018-2019. Multi-stage cluster sampling method was used to select the sample. There were two groups of mathematics and experimental science in each of these schools. 20 students from the experimental school were randomly selected. They were presented and Q&A sessions were conducted online for the other group. In this study finally 20 people were randomly selected from the experimental group and 19 people from the control group due to the fall of the subject. Both groups were tested in ten sessions. After ten sessions post-test was taken from the students again and at the end the results were explained using statistical methods analysis of covariance and block variance and the results showed that educational games (coin79) were effective on academic achievements. However the effect of educational background on academic achievements was greater than the educational game and this indicated the condition that the educational game is more suitable for students with better educational background.

کليدواژه ها

Chemistry Educational game Academic achievement Periodic table

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
بهرام صالح صدق پور , 1400 , The Study of the effect of Coin79 game on the academic achievement of 10th grade high school students’ chemistry , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • اقدام پژوهی(کارورزی2) چگونه توانستم اختلال لکنت زبان و روخوانی دانش آموزم را حل کنم؟
  • شیوه های بهره گیری از تکنولوژی آموزشی و یادگیری مجازی(برنامه شاد) در زمان کرونا
  • آموزش مجازی و خلاقیت و نو آوری
  • بررسی شاخص های هوشمندسازی مدارس و ضرورت های استقاده از آن
  • پژوهشی پیرامون نقش یادگیری الکترونیکی در آموزش زبان انگلیسی
  • چگونگی تربیت اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی برازجان در دوره آموزش آنلاین
  • بررسی فرصت ها وچالش های آموزش مجازی و تاثیر آن بر یادگیری
  • استانداردهای بین المللی و چارچوب صلاحیت های فناوری در آموزش معلمان و دانش آموزان
  • یک پژوهش کیفی بررسی عوامل موثر بر بهبود وضعیت آموزش مجازی
  • تربیت زیبایی شناسی در تربیت هنری
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)