بررسی تطبیقی توسعه مدارس عادی در مسیر هوشمندسازی
A comparative study of the development of ordinary schools in the path of intelligence
نویسندگان :
وحید منصوری ( آموزش و پرورش )
چکیده
به کارگیری گسترده فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در فرایند آموزش، همزمان با تحول در رویکردهای آموزشی در جهان، زمینهی شکلگیری مدارس هوشمند را فراهم آورده است. تحقق تاسیس سازماندهی شده این مدارس از جمله نیازمندیهای کلیدی جوامع دانشمحور میباشند و رویکردهای توسعه مهارتهای دانشی و کارآفرینی دانشآموزان را دنبال مینمایند. پژوهش حاضر از نوع علمی- مروری بوده و جمعآوری اطلاعات از طریق کتب و مقالات چاپی و الکترونیکی داخلی و خارجی مرتبط با موضوع صورت گرفته است. هدف اصلی این پژوهش بررسی تطبیقی توسعه مدارس عادی در مسیر هوشمندسازی دو کشور ایران و مالزی میباشد. یافتههای مهم پژوهش حاضر نشان میدهد که در ایران در طی چند سال که از اجرای این طرح میگذرد نتایج مثبتی عاید شده است اما بسیار متفاوت از نتایج حاصل شده در کشورهای دیگر است. در ایران در بخشهای زیر ساخت و تجهیزات، مدیریت آموزش و آموزش الکترونیک برای چهار گروه یادگیرنده، معلم، کادر آموزش مدیر، والدین، نقصان وجود دارد در صورتی که این روند برای کشوری مانند مالزی تا حدودی حل شده است. دیگر اینکه در کشوری مانند مالزی این نتیجه برای همه محرز گشته است که این سیستم چگونه است و چگونه بهنر عمل میکند در حالی که در کشور ما هنور تعریف مشخصی برای این سیستم مطرح نشده و حتی ماهیت واضحی ندارد و گاهی آن را با سیستم مدارس مجازی متفاوت میدانند.کليدواژه ها
هوشمندسازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدارس هوشمند.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:وحید منصوری , 1400 , بررسی تطبیقی توسعه مدارس عادی در مسیر هوشمندسازی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.