شیوه های ارزشیابی در آموزش مجازی
Evaluation methods in virtual education
نویسندگان :
اصغر اسکندرزاده اصل ( پیام نور ) , زهرا سقائی لگران ( تربیت معلم بنت الهدی اردبیل )
چکیده
محیط های یادگیری مجازی دارای امکانات و قابلیت های متنوعی هستند که از یک سو می توان با استفاده از این امکانات شیوه ها و راهبردهای مؤثری را برای ارزشیابی واقعی از آموخته های دانش آموزان به کار گرفت و از طرفی اطمینان از صحت و اعتبار شیوه های ارزشیابی مجازی با توجه به توسعه مداوم ابزارهای الکترونیکی با چالش ها و دشوارهای متعددی روبروست به دلیل افزایش روزافزون فراگیران مجازی وجود یک مکانیزم برای معلمان در دریافت بازخورد ضروری است. ارزشیابی از آموخته های یادگیرندگان یکی از مسائل مهم برنامه های درسی مجازی است. در واقع ارزشیابی جزء لاینفک هر نوع نظام آموزش است؛ بنابراین ابزارهای ارزشیابی نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. تاز این رو شناسایی روش های بازخورد گیری معلمان درآموزش مجازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا مطالعه انجام شده تاکیدی بر اهمیت ارزشیابی و بازخوردگیری معلمان در آموزش مجازی و روش های قابل استفاده در این راستا است.کليدواژه ها
ارزشیابی، آموزش مجازی، یادگیری الکترونیکی.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:اصغر اسکندرزاده اصل , 1400 , شیوه های ارزشیابی در آموزش مجازی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.