آیا استفاده معلم و دانش آموزان از ماسک در کلاس درس بر ارتباطات غیر کلامی کلاس ، تاثیرمنفی دارد؟
? Does wearing a mask by the teacher and students in the class have a negative impact on non-verbal communications
نویسندگان :
حامد صالحی ( مدرسه حکیم سهرودی ) , شیما اکبری ( مدرسه شهید مطهری )
چکیده
پژوهش حاضر با هدف یافتن پاسخ به این سوال انجام گرفته است که، آیا استفاده معلمان و دانش آموزان از ماسک در کلاس های درس حضوری دوران کرونا می تواند سبب اخلال در ارتباطات غیر کلامی کلاس درس شود؟ . جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه معلمان شهر سجاس می باشد که در طی دو سال همه گیری ویروس کرونا (1400-1398 ) ، تجربه تدریس در کلاس درس حضوری را داشته اند. برای جمع آوری اطلاعات در مرحله اول از پرسشنامه بسته پاسخ استفاده شده و در مرحله دوم یک مصاحبه مجازی با همه معلمان جامعه آماری این پژوهش گرفته شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که استفاده از ماسک توسط معلم و دانش آموزان در کلاس درس حضوری سبب تاثیر منفی بر روی جریان ارتباطات غیر کلامی کلاس می شود که نتایج منفی آن در کنش ها و واکنش های تحصیلی و عاطفی دانش آموزان آشکار می شود. در پایان با جمع بندی و تحلیل یافته ها می توان به راهکاری های زیر برای کاهش اثر منفی استفاده از ماسک در کلاس درس حضوری اشاره کرد 1. استفاده بیشتر از ارتباطات کلامی. 2. توجه به سایر علائم اشاره ای بدن انسان. 3.استفاده از شکلک ها 4.برگذاری کلاس درس در فضای باز و مطمئن.کليدواژه ها
کرونا، ماسک، ارتباطات، کلاس درسکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1400 , آیا استفاده معلم و دانش آموزان از ماسک در کلاس درس بر ارتباطات غیر کلامی کلاس ، تاثیرمنفی دارد؟ , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.