نقش آموزش مجازی و روش های یاددهی - یادگیری اثر بخش در عصر کرونا
The Role of Virtual Learning and Teaching Methods - Effective Learning in the Corona Age
نویسندگان :
نازنین مجریان گلوگاهی ( دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان )
چکیده
امروزه تکنولوژی و فناوری بخش جدایی ناپذیری از سیستم آموزشی شده است. همراه با رشد سریع آموزش مبتنی بر اینترنت روش های یادگیری و آموزش گسترش یافته و کلاس های سنتی به سوی محیط های یادگیری مجازی سوق داده شده است. معلمان و دانش آموزان سبک جدید تدریس و درس خواندن در فضای مجازی را پذیرفته اند اما این پذیرش به تنهایی دال بر عملکرد خوب و موثر کلاس نخواهد بود. هدف اصلی در آموزش و تحصیل، که ارتقای سطح علمی دانش آموزان می باشد هیچ تغییری نکرده است فقط بستر آموزشی متفاوت شده و دانش آموزان نوع جدیدی از آموزش را تجربه می کنند. لذا معلمان به دنبال راه های بهتر شدن تدریس مجازی هستند تا از این طریق عمکرد خود را بهبود بخشند. در این مقاله سعی شده به بررسی نقش آموزش مجازی و روش های یاددهی- یادگیری اثر بخش در عصر کرونا پرداخته شود. از این رو بعد از بیان مسئله به تعریف آموزش مجازی، تاریخچه آموزش مجازی در ایران، آموزش الکترونیکی، انواع آموزش مجازی در حیطه آموزش، مدارس و قابلیت های بستر فضای مجازی، نقش و وظایف معلم در فضای مجازی، میزان اثر بخشی آموزش مجازی بر یادگیری، اصول حاکم بر فعالیت های آموزش یادگیرندگان در فضای مجازی، شیوه یادگیری در آموزش مجازی و مزایا و معایب آموزش مجازی می پردازیم.کليدواژه ها
آموزش مجازی، روش یاددهی - یادگیری، معلم، عصر کروناکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:نازنین مجریان گلوگاهی , 1400 , نقش آموزش مجازی و روش های یاددهی - یادگیری اثر بخش در عصر کرونا , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.