فضای مجازی؛ تغییر الگوی های یادگیری اجتماعی با تأکید بر نظریه آلبرت بندورا
Cyberspace Changing social learning patterns with an emphasis on Albert Bandura s theory
نویسندگان :
پرویز جمشیدی مهر ( دانشگاه فرهنگیان اصفهان ) , نصیبه عبدی پور ( دانشگاه علامه طباطبایی تهران )
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی تغییرات یادگیری اجتماعی در افراد به دلیل حضور پررنگ فضای مجازی در متن زندگی کنونی است. بدین منظور از روش توصیفی – تحلیلی با استفاده از منابع کتابخانه ای و اینترنتی استفاده شده است. همچنین در خصوص چارچوب نظری، نظریه یادگیری مشاهده ای آلبرت بندورا مورد تأکید بوده است. یافته های این پژوهش نشان می دهد که با توسعه و گسترش هرچه بیشتر استفاده از فضای مجازی در جامعه، الگوهای یادگیری اجتماعی دچار تغییر و دگرگونی گشته است. با فضای مجازی و شبکه های متنوع اجتماعی از یک سو و محیط ناشناس و وجود آزادی نسبی در این حوزه از سوی دیگر، شاهد ارائه الگوهایی در این محیط هستیم که می توانند از طریق مشاهده به عنوان سرمشق توسط کاربران قرار گیرند. صرف وقت زیاد کاربران در این گونه شبکه ها باعث شده تا نمودی خاص و بزک شده از زندگی واقعی به معرض نمایش گذارده شود و افراد هرچه بیشتر در تلاش برای همانندسازی خویش با نمودهای پرطرفدار می باشند.کليدواژه ها
فضای مجازی، یادگیری مشاهده ای، بندورا، الگو، جامعهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:پرویز جمشیدی مهر , 1400 , فضای مجازی؛ تغییر الگوی های یادگیری اجتماعی با تأکید بر نظریه آلبرت بندورا , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.