پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله مقایسه تاثیر روش های سنجش برای یادگیری ، بر ارزشیابی اثربخش آموخته های دانش آموزان درآموزش مجازی درس علوم تجربی از دیدگاه دبیران علوم تجربی شهرستان قرچک
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

مقایسه تاثیر روش های سنجش برای یادگیری ، بر ارزشیابی اثربخش آموخته های دانش آموزان درآموزش مجازی درس علوم تجربی از دیدگاه دبیران علوم تجربی شهرستان قرچک

Comparison of the effect of assessment methods for learning on the effective evaluation of students learning in virtual learning of experimental sciences from the perspective of experimental science teachers in Qarchak city
نویسندگان :

عبدالرضا شیرکوند ( دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه پیشوا ) , ناصر شیرکوند ( دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه پیشوا ) , ملیحه شه دوست ( دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه پیشوا ) , پرند شیرکوند ( دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه پیشوا )

دانلود فایل   

چکیده

پژوهش حاضر با هدف مقایسه تاثیر روش های سنجش برای یادگیری ، بر ارزشیابی اثربخش آموخته های دانش آموزان درآموزش مجازی درس علوم تجربی از دیدگاه دبیران علوم تجربی دوره اول متوسطه شهرستان قرچک درسال تحصیلی 1400-1399 انجام گرفت . روش این تحقیق بر مبنای هدف کاربردی و از نظر ماهیت ، کمی است . جامعه ی آماری شامل کلیه ی دبیران علوم تجربی پایه (هفتم ، هشتم و نهم ) دوره اول متوسطه شهرستان قرچک بود که با روش نمونه گیري تصادفي خوشه اي 269 نفر به عنوان نمونه انتخاب و ابزار گردآوری اطلاعات ، پرسش نامه محقق ساخته بوده است . یافته ها نشان داد که استفاده از روش های سنجش برای یادگیری چرخش تولیدات علمی با رتبه اول ، اجرای آزمون عملکردی با رتبه ی دوم و خلاصه نویسی برنامه های مدرسه تلوزیونی ایران با رتبه ی سوم بر ارزشیابی اثربخش و پایداری آموخته های دانش آموزان در آموزش مجازی درس علوم تجربی تاثیر دارند .

کليدواژه ها

آموزش مجازی ، سنجش برای یادگیری ، علوم تجربی ، دوره اول متوسطه

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
عبدالرضا شیرکوند , 1400 , مقایسه تاثیر روش های سنجش برای یادگیری ، بر ارزشیابی اثربخش آموخته های دانش آموزان درآموزش مجازی درس علوم تجربی از دیدگاه دبیران علوم تجربی شهرستان قرچک , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی تاثیر استفاده از شبکه در کلاس بر میزان یادگیری و رضایت دانش آموزان
  • مشکلات بهداشت ستون فقرات ناشی از آموزش های آنلاین و کاربرد تجهیزات الکترونیکی در دانش آموزان و معلمان و ارائه راهکار در پیشگیری از آن در دوران کرونا
  • آموزش مجازی و اخلاق در زیست بوم کووید 19 و پس از آن
  • شیوه های کیفیت بخشی به آموزش در فضای مجازی
  • چگونه توانستم با بالا بردن روحیه مشارکت دانش آموزان کلاسم توانمندی و شادابی شان را در فرایند آموزش مجازی تقویت کنم
  • آموزش مجازی و تأثیر آن بر سلامت جسم و روان در دانش‏ آموزان در شرایط اپیدمی کرونا
  • آموزش مجازی و آموزش و یادگیری در دوره کرونا
  • ارزشیابی در آموزش و پرورش
  • بررسی رابطه سبک مدیریت مربی گرا با رضایت شغلی مدیران مدارس در دوران آموزش مجازی (عصر کرونا) شهرستان مشهد
  • شناسایی ضعف ها و فرصت های آموزش از راه دور اضطراری در مدارس فنی و حرفه ای در شرایط بحرانی کووید-19 به منظور ارائه راهکار های مناسب
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)