مقایسه تاثیر روش های سنجش برای یادگیری ، بر ارزشیابی اثربخش آموخته های دانش آموزان درآموزش مجازی درس علوم تجربی از دیدگاه دبیران علوم تجربی شهرستان قرچک
Comparison of the effect of assessment methods for learning on the effective evaluation of students learning in virtual learning of experimental sciences from the perspective of experimental science teachers in Qarchak city
نویسندگان :
عبدالرضا شیرکوند ( دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه پیشوا ) , ناصر شیرکوند ( دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه پیشوا ) , ملیحه شه دوست ( دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه پیشوا ) , پرند شیرکوند ( دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه پیشوا )
چکیده
پژوهش حاضر با هدف مقایسه تاثیر روش های سنجش برای یادگیری ، بر ارزشیابی اثربخش آموخته های دانش آموزان درآموزش مجازی درس علوم تجربی از دیدگاه دبیران علوم تجربی دوره اول متوسطه شهرستان قرچک درسال تحصیلی 1400-1399 انجام گرفت . روش این تحقیق بر مبنای هدف کاربردی و از نظر ماهیت ، کمی است . جامعه ی آماری شامل کلیه ی دبیران علوم تجربی پایه (هفتم ، هشتم و نهم ) دوره اول متوسطه شهرستان قرچک بود که با روش نمونه گیري تصادفي خوشه اي 269 نفر به عنوان نمونه انتخاب و ابزار گردآوری اطلاعات ، پرسش نامه محقق ساخته بوده است . یافته ها نشان داد که استفاده از روش های سنجش برای یادگیری چرخش تولیدات علمی با رتبه اول ، اجرای آزمون عملکردی با رتبه ی دوم و خلاصه نویسی برنامه های مدرسه تلوزیونی ایران با رتبه ی سوم بر ارزشیابی اثربخش و پایداری آموخته های دانش آموزان در آموزش مجازی درس علوم تجربی تاثیر دارند .کليدواژه ها
آموزش مجازی ، سنجش برای یادگیری ، علوم تجربی ، دوره اول متوسطهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:عبدالرضا شیرکوند , 1400 , مقایسه تاثیر روش های سنجش برای یادگیری ، بر ارزشیابی اثربخش آموخته های دانش آموزان درآموزش مجازی درس علوم تجربی از دیدگاه دبیران علوم تجربی شهرستان قرچک , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.