پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله جایگاه فلسفه تعلیم و تربیت و مبانی آن در آموزش و یادگیری مجازیِ ماده درسیِ عربی، زبان قرآن در مدارس
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

جایگاه فلسفه تعلیم و تربیت و مبانی آن در آموزش و یادگیری مجازیِ ماده درسیِ عربی، زبان قرآن در مدارس

The place of the philosophy of education and its foundations in the virtual teaching and learning of Arabic subjects the language of the Quran in schools
نویسندگان :

سجاد اکبری ( وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان ) , احسان ناصری سراب بادیه ( وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان ) , فاطمه باستان ( وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان )

دانلود فایل   

چکیده

تعلیم و تربیت دارای جایگاهی برجسته در زندگی انسان و آموزش او و رسیدن جامعه بشری به سعادت می‌باشد. هدف اصلی این پژوهش دستیابی به اهداف فلسفه تعلیم و تربیت با استفاده از فناوری‌ها و شیوه‌های جدید آموزش مجازی در ماده درسی عربی، زبان قرآن است. روش تحقیق در این پژوهش تحلیلی- توصیفی است که برای دست‌یابی به اهداف آن ضمن بررسی مبانی و اهداف فلسفه تعلیم و تربیت، به چگونگی تحقق آن با توجه به وضعیت حاد کرونایی که در آموزش مجازی و مطلوب درس عربی و به‌کارگیری ملزومات آن ضروری است پرداخته شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که برای دست‌یابی به اهداف تعلیم و تربیت و تحقق آنچه در سند تحول بنیادین تحت عنوان «حیات طیبه» یاد می‌شود معلم زبان عربی خصوصاً در فضای مجازی ضمن شناسایی کامل و تفهیم اهداف تعلیم و تربیت برای دانش آموزان باید خود با فناوری‌های نوین آشنا شود و با به‌کارگیری شیوه‌های نوین تدریس دانش‌آموز محور، روش‌های خلاقانه تعلیم و تربیت و فراهم کردن زمینه ورود آموزش‌های نو به دانش آموزان به تحقق این اهداف کمک کند. لازم به ذکر است که در خلال این پژوهش نمونه‌هایی از راهکارهای آموزش خلاقانه مجازی در درس عربی ذکر شده است.

کليدواژه ها

فلسفه تعلیم تربیت، آموزش مجازی، زبان عربی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
احسان ناصری سراب بادیه , 1400 , جایگاه فلسفه تعلیم و تربیت و مبانی آن در آموزش و یادگیری مجازیِ ماده درسیِ عربی، زبان قرآن در مدارس , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • کارپوشه الکترونیکی در سنجش و ارزشیابی
  • بررسی مشکلات آموزشی دانش آموزان
  • مطالعه و بررسی چگونگی کاربرد شبکه آموزش مجازی شاد
  • آموزش مبتنی بر شبیه سازی و بررسی انواع روش تحلیل برای بلورهای فوتونی به منظور آموزش مجازی مبحث پاشیدگی
  • چگونه توانستم با بالا بردن روحیه مشارکت دانش آموزان کلاسم توانمندی و شادابی شان را در فرایند آموزش مجازی تقویت کنم
  • آموزش مجازی یاور آموزش محیط زیست
  • بررسی تاثیر استفاده ویدیو و نمایش بعنوان فعالیت های پیش خواندن برروی اضطراب خواندن و درک متن در زبان آموزان انگلیسی بعنوان زبان خارجی
  • فرصت ها و تهدیدهای تربیتی در فضای مجازی
  • تربیت زیبایی شناسی در تربیت هنری
  • چالش‌های پیش روی مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در دوران کرونا
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)