تاثیر اثر بخشی آموزش مجازی بر یادگیری دانش آموزان در دوره کرونا
The effect of Effectiveness e-learning on students learning in Corona
نویسندگان :
محمد اقبال کهخائی مقدم ( دانشگاه فرهنگیان ) , کیوان میر ( دانشگاه فرهنگیان )
چکیده
بدون شک دوره همه گیری کرونا، باعث تحول زیادی در اتفاقات روزمره زندگی افراد شده است ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از آﻣﻮزش اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺑﺴﯿﺎری از ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﻫﺎی آﻣﻮزش به شیوه ی ﺳﻨﺘﯽ رﻓﻊ ﺷﺪه اﺳﺖ، در حقیقت ﻣﯽ ﺗﻮان آﻣﻮزش اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ را ﻣﻘﺪﻣﻪ ای ﺑﺮای ﺗﺤﻘﻖ ﯾﮑﯽ از ﺟﻨﺒﻪ ﻫﺎی ﺣﻘﻮق ﺑﺸﺮ داﻧﺴﺖ ﮐﻪ ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از اﯾﺠﺎد ﻓﺮﺻﺖ ﻫﺎی ﺑﺮاﺑﺮ آﻣﻮزﺷﯽ ﺑﺮای ﻫﻤﮕﺎن .پژوهش حاضر از نوع توصیفی و به روش کتابخانه ای می باشد در این پژوهش مجموعه ای از مقالات و مجلات در حدود ده سال اخیر از پایگاه های اطلاعاتی همچون سیلیویکا و انتشارات رشد با جستجو براساس کلید واژه هایی همچون آموزش مجازی ، چالش ها و فرصت ها و..بدست آمد که در نهایت به تناسب عنوان و چکیده 20 آیتم مورد انتخاب نهایی قرار گرفت و سپس با بررسی مقالات محتواهای مد نظر استخراج و تحلیل گردید. یافته ها نشان می دهد آموزش مجازی به عنوان رکن موثر در آموزش میتواند با رفع چالش ها موجب افزایش بهره وری آموزش ویادگیری ،دسترسی عمومی و.... شود به شرط آن که بدان توجه شود و با بررسی های بیشتر الگویی جامع (الگوی حکمرانی آموزش مجازی) برای نحوه استفاده از ان در آموزش و پرورش تدوین گردد.کليدواژه ها
آموزش مجازی ، یادگیری ، دانش آموزان، کروناکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محمد اقبال کهخائی مقدم , 1400 , تاثیر اثر بخشی آموزش مجازی بر یادگیری دانش آموزان در دوره کرونا , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.