تحلیل محتوای بررسی تطبیقی اهداف کتاب راهنمای معلم فارسی پنجم با پیامدهای آن
Content analysis of a comparative study of the objectives of the fifth Persian teacher s guidebook with its consequences
نویسندگان :
سمانه احمدی کوهبنانی ( دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد ) , فاطمه الکانی ( دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد )
چکیده
چکیده کتاب درسی مهمترین و پر کاربرد ترین رساله آموزشی در کشور ایران است.این رساله با اهمیت در بردارنده بخش های نوشتاری،تصویرها و تمرین ها است که در راستای تحقق هدفهای کتاب انتخاب و سازماندهی میشوند.(نوریان 1389) هدف پژوهش توصیفی حاضر ،بررسی تطبیقی اهداف راهنمای معلم فارسی پنجم دبستان با پیامد ها(آشکار-پنهان) است و باروش تحلیل محتوا صورت گرفته است.جامعه آماری در این پژوهش کتاب درسی فارسی پنجم دبستان است .حجم نمونه آماری نیز برابر با جامعه آماری است.(تمام شماری)یافته ها که شامل اهداف راهنمای معلم وپیامدها(آشکار و پنهان) است در قالب جداولی مورد بررسی تطبیقی قرار گرفتند.نتایج به دست امده مبین آن بودند که مقایسه برنامه درسی آشکار و پنهان نشان داد که تفاوت معناداری بین برنامه درسی رسمی و پنهان وجود دارد.کليدواژه ها
واژگان کلیدی کتاب درسی،هدف،پنهان،آشکارکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سمانه احمدی کوهبنانی , 1400 , تحلیل محتوای بررسی تطبیقی اهداف کتاب راهنمای معلم فارسی پنجم با پیامدهای آن , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.