پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله تحلیل محتوای بررسی تطبیقی اهداف کتاب راهنمای معلم فارسی پنجم با پیامدهای آن
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

تحلیل محتوای بررسی تطبیقی اهداف کتاب راهنمای معلم فارسی پنجم با پیامدهای آن

Content analysis of a comparative study of the objectives of the fifth Persian teacher s guidebook with its consequences
نویسندگان :

سمانه احمدی کوهبنانی ( دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد ) , فاطمه الکانی ( دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد )

دانلود فایل   

چکیده

چکیده کتاب درسی مهمترین و پر کاربرد ترین رساله آموزشی در کشور ایران است.این رساله با اهمیت در بردارنده بخش های نوشتاری،تصویرها و تمرین ها است که در راستای تحقق هدفهای کتاب انتخاب و سازماندهی میشوند.(نوریان 1389) هدف پژوهش توصیفی حاضر ،بررسی تطبیقی اهداف راهنمای معلم فارسی پنجم دبستان با پیامد ها(آشکار-پنهان) است و باروش تحلیل محتوا صورت گرفته است.جامعه آماری در این پژوهش کتاب درسی فارسی پنجم دبستان است .حجم نمونه آماری نیز برابر با جامعه آماری است.(تمام شماری)یافته ها که شامل اهداف راهنمای معلم وپیامدها(آشکار و پنهان) است در قالب جداولی مورد بررسی تطبیقی قرار گرفتند.نتایج به دست امده مبین آن بودند که مقایسه برنامه درسی آشکار و پنهان نشان داد که تفاوت معناداری بین برنامه درسی رسمی و پنهان وجود دارد.

کليدواژه ها

واژگان کلیدی کتاب درسی،هدف،پنهان،آشکار

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سمانه احمدی کوهبنانی , 1400 , تحلیل محتوای بررسی تطبیقی اهداف کتاب راهنمای معلم فارسی پنجم با پیامدهای آن , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • آسیب ‌شناسی آموزش مجازی و ارائه راهکارها جهت بهبود عملکرد آموزشی
  • بررسی آموزش مجازی و تاب آوری سازمانی مدارس
  • بررسی روشهای ارزشیابی مجازی دانش‌آموزان در دوران کرونا
  • شناسایی مؤلفه های مؤثر در اجرای موفق آموزش مجازی
  • ارزشیابی توصیفی در آموزش مجازی با تاکید بر پوشه کار الکترونیکی
  • مقایسه تاثیر روش های سنجش برای یادگیری ، بر ارزشیابی اثربخش آموخته های دانش آموزان درآموزش مجازی درس علوم تجربی از دیدگاه دبیران علوم تجربی شهرستان قرچک
  • اقدام پژوهی(کارورزی2) چگونه توانستم اختلال لکنت زبان و روخوانی دانش آموزم را حل کنم؟
  • نقش خانواده و رسانه درتقویت هویت ایرانی _اسلامی دانش آموزان
  • شیوه های کیفیت بخشی به آموزش در فضای مجازی
  • نقش آموزش مجازي در يادگيري دانش آموزان
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)