پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله بررسی عملکرد معلمان مقطع ابتدایی در آموزش مجازی بر اساس معیارهای طرح نظارت تحولی
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

بررسی عملکرد معلمان مقطع ابتدایی در آموزش مجازی بر اساس معیارهای طرح نظارت تحولی

Assessing the performance of primary school teachers in virtual education based on the criteria of the transformational supervision plan
نویسندگان :

محمد مهدی کیوان بنه کهل ( دانشگاه آزاد گرمسار ) , مهناز برجلو ( آموزش و پرورش ) , zahra asadi ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

آموزش و پرورش از دیرباز نقش اساسی در تداوم جامعه بشری ایفا کرده و معلمان یکی از ارکان مهم این نهاد محسوب می شوند. بررسی عملکرد معلمان به یک چالش در اغلب کشورهای جهان تبدیل شده. معیارهای بررسی کار معلمان با توجه به پیچیده شدن وظایف معلمی هر روزه غامض تر می شوند. ارزشیابی از موثرترین روش ها برای تضمین کیفیت در سیستم آموزشی است. (ریگی، قادری و سلیمی، 1395، ص1). مطالعه حاضر تحقیقی با هدف بررسی عملکرد معلمان ابتدایی در آموزش مجازی بر اساس معیارهای طرح نظارت تحولی مدارس ابتدایی حسن آباد می باشد. روش پژوهش کمی با راهبرد توزیع پرسشنامه بین مدیران مدارس این منطقه که جامعه مورد مطالعه بودند انجام گرفت. با توجه به نتایج پرسشنامه بین معلمان دوره اول و دوم ابتدایی بیشترین و کمترین درصد عملکرد در این دو دوره را به ترتیب معیار تحولی شماره یک و سه - معیار تحولی شماره یک و پنج به خود اختصاص می دهند. در مجموع معلمان دوره اول از بازدهی بالاتری برخوردار بودند.

کليدواژه ها

عملکرد معلمان، معلمان ابتدایی، نظارت تحولی، آموزش مجازی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
محمد مهدی کیوان بنه کهل , 1400 , بررسی عملکرد معلمان مقطع ابتدایی در آموزش مجازی بر اساس معیارهای طرح نظارت تحولی , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • تعامل آموزش و یادگیری در نظام آموزش مجازی در دوره کرونا
  • آسیب‌شناسی تدریس ریاضی مقطع ابتدایی برنامة آموزشی شاد؛ قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها در دوران کرونا (مطالعه موردی پایة سوم ابتدایی مدارس شهر بهبهان سال تحصیلی 1400-1399)
  • معرفی و بررسی سامانه جامع آزمایشگاه های مجازی دانشگاه آمریتا
  • چالش های فضای مجازی نظام آموزشی در شرایط کرونا ( با تأکید بر زبان و ادبیات فارسی)
  • ارتباط،کلید موفقیت در آموزش مجازی
  • آیا استفاده معلم و دانش آموزان از ماسک در کلاس درس بر ارتباطات غیر کلامی کلاس ، تاثیرمنفی دارد؟
  • بررسی رابطه ی آمادگی جسمانی و تربیت بدنی با رشد اجتماعی و خودپنداره دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم
  • تحلیل محتوای بررسی تطبیقی اهداف کتاب راهنمای معلم فارسی پنجم با پیامدهای آن
  • اقدام پژوهی(کارورزی2) چگونه توانستم اختلال لکنت زبان و روخوانی دانش آموزم را حل کنم؟
  • بررسی میزان تأثیر خانواده بر روش درست از فضای مجازی توسط فرزندان در شهرستان زابل در شش ماه نخست سال 1400
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)