بررسی عملکرد معلمان مقطع ابتدایی در آموزش مجازی بر اساس معیارهای طرح نظارت تحولی
Assessing the performance of primary school teachers in virtual education based on the criteria of the transformational supervision plan
نویسندگان :
محمد مهدی کیوان بنه کهل ( دانشگاه آزاد گرمسار ) , مهناز برجلو ( آموزش و پرورش ) , zahra asadi ( آموزش و پرورش )
چکیده
آموزش و پرورش از دیرباز نقش اساسی در تداوم جامعه بشری ایفا کرده و معلمان یکی از ارکان مهم این نهاد محسوب می شوند. بررسی عملکرد معلمان به یک چالش در اغلب کشورهای جهان تبدیل شده. معیارهای بررسی کار معلمان با توجه به پیچیده شدن وظایف معلمی هر روزه غامض تر می شوند. ارزشیابی از موثرترین روش ها برای تضمین کیفیت در سیستم آموزشی است. (ریگی، قادری و سلیمی، 1395، ص1). مطالعه حاضر تحقیقی با هدف بررسی عملکرد معلمان ابتدایی در آموزش مجازی بر اساس معیارهای طرح نظارت تحولی مدارس ابتدایی حسن آباد می باشد. روش پژوهش کمی با راهبرد توزیع پرسشنامه بین مدیران مدارس این منطقه که جامعه مورد مطالعه بودند انجام گرفت. با توجه به نتایج پرسشنامه بین معلمان دوره اول و دوم ابتدایی بیشترین و کمترین درصد عملکرد در این دو دوره را به ترتیب معیار تحولی شماره یک و سه - معیار تحولی شماره یک و پنج به خود اختصاص می دهند. در مجموع معلمان دوره اول از بازدهی بالاتری برخوردار بودند.کليدواژه ها
عملکرد معلمان، معلمان ابتدایی، نظارت تحولی، آموزش مجازیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محمد مهدی کیوان بنه کهل , 1400 , بررسی عملکرد معلمان مقطع ابتدایی در آموزش مجازی بر اساس معیارهای طرح نظارت تحولی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.