بررسی فرصت آموزش مجازی در ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
Investigating the Opportunity of Virtual Education in Promoting the Professional Competence of Teachers Relying on the Fundamental Transformation Document of Education
نویسندگان :
فاطمه فوادیان ( دانشگاه فرهنگیان، پردیس الزهرا(س)سمنان ) , هانیه شهودی ( دانشگاه فرهنگیان، پردیس الزهرا(س)سمنان )
چکیده
امروزه فناوری ها و تکنولوژی های نوین می توانند ابزار های مفید و مؤثری برای توسعه آموزش و پژوهش باشند و باعث تحول و دگرگونی اساسی در حوزه آموزش شوند. معلم عامل اصلی در اجرای تحولات و نو آوری های تربیتی است. همچنین نیروی انسانی بنیادی ترین عامل اثربخشی منابع مالی، برنامه های آموزشی و پرورشی و فضا و تجهیزات به شمار می رود. هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش مجازی در ارتقای شایستگی حرفه ای معلمان با استناد به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. پژوهش حاضر با پارادیم اثبات گرایان و رویکرد کیفی و روش بررسی موردی و ابزار جمع آوری داده ها، مطالعه کتابخانه ای و مروری انجام گرفت. نتایج نشان می دهد که یکی از صلاحیت ها و شایستگی های تعریف شده برای معلم در سند تحول بنیادین، توانمندی در بهره برداری از فناوری های نوین برای آموزش و تدریس و همچنین استفاده از تجهیزات نوین موجود در مدرسه اعم از تجهیزات موجود در فضای فیزیکی و تولید و استفاده از محتوای الکترونیکی است. با شروع آموزش مجازی اهمیت این مسأله بر همگان روشن شد و آموزش مجازی فرصتی را برای معلمان در جهت ارتقای صلاحیت حرفه ای خود در زمینه فناوری های نوین فراهم کرد.کليدواژه ها
آموزش مجازی، صلاحیت حرفه ای معلمان، سند تحول آموزش و پرورشکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:فاطمه فوادیان , 1400 , بررسی فرصت آموزش مجازی در ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.