پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله بررسی فرصت آموزش مجازی در ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

بررسی فرصت آموزش مجازی در ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

Investigating the Opportunity of Virtual Education in Promoting the Professional Competence of Teachers Relying on the Fundamental Transformation Document of Education
نویسندگان :

فاطمه فوادیان ( دانشگاه فرهنگیان، پردیس الزهرا(س)سمنان ) , هانیه شهودی ( دانشگاه فرهنگیان، پردیس الزهرا(س)سمنان )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه فناوری ها و تکنولوژی های نوین می توانند ابزار های مفید و مؤثری برای توسعه آموزش و پژوهش باشند و باعث تحول و دگرگونی اساسی در حوزه آموزش شوند. معلم عامل اصلی در اجرای تحولات و نو آوری های تربیتی است. همچنین نیروی انسانی بنیادی ترین عامل اثربخشی منابع مالی، برنامه های آموزشی و پرورشی و فضا و تجهیزات به شمار می رود. هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش مجازی در ارتقای شایستگی حرفه ای معلمان با استناد به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. پژوهش حاضر با پارادیم اثبات گرایان و رویکرد کیفی و روش بررسی موردی و ابزار جمع آوری داده ها، مطالعه کتابخانه ای و مروری انجام گرفت. نتایج نشان می دهد که یکی از صلاحیت ها و شایستگی های تعریف شده برای معلم در سند تحول بنیادین، توانمندی در بهره برداری از فناوری های نوین برای آموزش و تدریس و همچنین استفاده از تجهیزات نوین موجود در مدرسه اعم از تجهیزات موجود در فضای فیزیکی و تولید و استفاده از محتوای الکترونیکی است. با شروع آموزش مجازی اهمیت این مسأله بر همگان روشن شد و آموزش مجازی فرصتی را برای معلمان در جهت ارتقای صلاحیت حرفه ای خود در زمینه فناوری های نوین فراهم کرد.

کليدواژه ها

آموزش مجازی، صلاحیت حرفه ای معلمان، سند تحول آموزش و پرورش

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
فاطمه فوادیان , 1400 , بررسی فرصت آموزش مجازی در ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی مزایا و معایب آموزش مجازی
  • آیا استفاده معلم و دانش آموزان از ماسک در کلاس درس بر ارتباطات غیر کلامی کلاس ، تاثیرمنفی دارد؟
  • مشکلات بهداشت ستون فقرات ناشی از آموزش های آنلاین و کاربرد تجهیزات الکترونیکی در دانش آموزان و معلمان و ارائه راهکار در پیشگیری از آن در دوران کرونا
  • تجربه سنجش موثر از راه دور در آموزش ریاضی و علوم دبستان
  • شناسایی ضعف ها و فرصت های آموزش از راه دور اضطراری در مدارس فنی و حرفه ای در شرایط بحرانی کووید-19 به منظور ارائه راهکار های مناسب
  • ارزیابی اثربخشی رویکرد آموزشی مبتنی بر روش های دیداری آیات قرآن کریم از طریق بسترهای مجازی با مطالعه موردی در مدرسه شهید رنجبر عالیشهر
  • بررسی تأثیر کاربردهای آموزشی نظریه های یادگیری در فیلم های آموزشی علوم خودساخته بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان هشتم
  • بررسی شاخص ها و معیارهای مدیران آموزشی در گزینش معلمان دوره ابتدایی
  • بررسی میزان تأثیر خانواده بر روش درست از فضای مجازی توسط فرزندان در شهرستان زابل در شش ماه نخست سال 1400
  • بررسی رابطه بین سبک رهبری با عملکرد معلمان مدارس چاهورز
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)