پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله ارزشیابی در آموزش و پرورش
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

ارزشیابی در آموزش و پرورش

Evaluation in education
نویسندگان :

مهرداد برون ( جامع لوله سازی اهواز )

دانلود فایل   

چکیده

پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند کنش متقابل معلم و دانش آموز تعریف کرد که به موجب آن تجارب مناسب یادگیری برای رسیدن دانش آموزان به هدف های آموزش و پرورش فراهم می شود . در آموزش و پرورش سنتی ارزشیلبی به عنوان آخرین حاقه های فرایند یاددهی ،یادگیری تلقی می شود که در پایان دوره آموزشی برای جدا کردن دانش آموزان با توانایی یادگیری متفاوت به کار می رفت . امروزه ارزشیابی را بخش جدایی ناپذیر فرایند یاددهی – یادگیری می داند که همراه با آموزش و در ارتباط تنگا نتگ با آن ، به گونه ای مستمر انجام می گیرد و به جای تاکید بر طبقه بندی دانش آموزان و مقایسه آنان با یکدیگر ، هدایت یادگیری آنان را مرکز توجه خود قرار می دهد.

کليدواژه ها

ارزشیابی توضیفی ارزشیابی در مدیریت مالی ارزشیابی سرپرست كارآموزي ارزشیابی شرکت های زیان ده ارزشیابی فعلی ارزشیابی مدرس كارآموزي اسطوره های ارزشیابی پرسشنامه ارزشیابی نگرش والدین تاریخچه ارزشیابی تحلیل رمز و ارزشیابی راهکارهای ارزشیابی كمیته ارزشیابی کاربرد و نقش های ارزشیابی مبانی فلسفه ارزشیابی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1400 , ارزشیابی در آموزش و پرورش , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • آسیب ‌شناسی آموزش مجازی و ارائه راهکارها جهت بهبود عملکرد آموزشی
  • بررسی تاثیر استفاده از شبکه در کلاس بر میزان یادگیری و رضایت دانش آموزان
  • بهداشت روانی دانش آموزان در دوره همه گیری کرونا از دیدگاه روان شناسی
  • بررسی تأثیر کاربردهای آموزشی نظریه های یادگیری در فیلم های آموزشی علوم خودساخته بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان هشتم
  • بررسی آماری عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش مجازی از دیدگاه والدین دانش آموزان
  • استانداردهای بین المللی و چارچوب صلاحیت های فناوری در آموزش معلمان و دانش آموزان
  • تحلیل محتوای بررسی تطبیقی اهداف کتاب راهنمای معلم فارسی پنجم با پیامدهای آن
  • تحلیل کیفی فرصت ها و تهدیدهای استفاده از فضای مجازی در بین دانش آموزان (مطالعه موردی استان اردبیل)
  • آموزش مجازی و تأثیر آن بر سلامت جسم و روان در دانش‏ آموزان در شرایط اپیدمی کرونا
  • راهکارهای تدریس خلاقانه در آموزش های مجازی
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)