بررسی دلایل کاهش انگیزه دانشآموزان به درس شیمی در دورة اپیدمی کرونا
Investigating the reasons for the decrease in students motivation to study chemistry during the Corona epidemic
نویسندگان :
مهسا بارانی بیرانوند ( مرکز آموزش عالی شهید رجایی اصفهان ) , سارا تشویق ( مرکز آموزش عالی شهید رجایی اصفهان )
چکیده
باتوجهبه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و مجازی شدن کلاسهای درس مدارس و دانشگاهها، شاهد افت انگیزه و دلزدگی دانشآموزان نسبت به درس و کلاس بودهایم. طبیعتاً موارد زیادی کموبیش علت این اتفاق هستند. درس شیمی بهعنوان یکی از علومتجربی و بسیار کاربردی نیز بهخاطر بیانگیزگی دانشآموزان مورد بیتوجهی قرار گرفته است. در این مقاله سعی شده است که با استناد به متون معتبر همانند مقالات و کتاب، پرسشنامه (لازم به ذکر است که تحقیقات میدانی صورت نگرفته و به علت شرایط کرونا پرسشنامه برای دانشآموزان و تعدادی از دبیران ارسال شده است) و مشاهدات و مستندات خود، به بررسی تعدادی از این عوامل پرداخته بشود. هر یک از عوامل مربوط به یک نهاد یا مجموعهای از نهادها میباشد که عدم مدیریت صحیح آن موجب بروز این مشکل شده است. در این مقاله سعی در آن شده است که راهکارهایی ارائه شود تا بتوان از اثرات این عوامل بر بیانگیزگی دانشآموزان کاسته و حتیالامکان شور و نشاط نسبت به درس شیمی و سایر دروس را در دانشآموزان افزایش داده شود.کليدواژه ها
کرونا، بیانگیزگی، سلامت، دانشآموزانکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سارا تشویق , 1400 , بررسی دلایل کاهش انگیزه دانشآموزان به درس شیمی در دورة اپیدمی کرونا , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.