تبیین یادگیری الکترونیکی در بستر آموزش مجازی
account E-learning in the context of virtual education
نویسندگان :
امیر فرخنده ( دانشگاه خوارزمی تهران ) , رضوان محمدی ( دانشگاه خوارزمی تهران )
چکیده
یادگیری الکترونیکی در بستر آموزش مجازی و در ارتباط با مفاهیم گوناگونی که از سویی به مفهوم یادگیری و از سویی به مفهوم فناوری یا الکترونیکی بودن دلالت دارند فهمیده میشود. مفاهیمی چون پداگوژی، تربیت، آموزش رسمی و آموزش غیررسمی و تدریس، تلقین، دروغ، تبلیغ، مهارتهای آموزشی، شرطی سازی، ارعاب و تنبیه بدنی را میتوان مستقیما به یادگیری(چیرگی، تجربه) مرتبط دانست و مفاهیمی چون برخط، اینترنت، وب، کامپیوتر و سیار و غیره را میتوان مستقیما به فناوری یا الکترونیکی بودن یادگیری مرتبط کرد، مفاهیمی که از ترکیب این دوسو وجود دارد عبارتند از یادگیری تماسی(مکانی چهره به چهره) ، یادگیری از راه دور، یادگیری الکترونیکی، برخط، سیار و یادگیری از راه دور براساس مکاتبه. پژوهش حاضر قصد دارد با وسیله تحلیل مفهومی یادگیری الکترونیکی و شبک معنایی صورت گرفته است تا تصویر روشنتری را از این مفهوم به نمایش بگذارد و با نگاه به پژوهشهای گذشته وضوح بیشتری به این مفهوم ببخشد و لایههای جدیدی را نسبت به پژوهشهای گذشته برای این مفهوم نمایان کند.کليدواژه ها
یادگیری، یادگیری الکترونیکی، آموزش مجازیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:امیر فرخنده , 1400 , تبیین یادگیری الکترونیکی در بستر آموزش مجازی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.