بررسی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت آموزش از راه دور از منظر دانش آموزان دختر استعدادهای درخشان در شهرستانهای تهران
Investigating the factors affecting the quality of distance education from the perspective of talented female students in the cities of Tehran province
نویسندگان :
اشرف عزیزخانزاده ( دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش شیمی گروه شیمی دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی و دبیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار ) , الهه هاشمی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی ) , آرزو اصفا ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی ) , رسول عبدالله میرزایی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی )
چکیده
در دنیای کنونی آموزش از راه دور بعنوان یک ضرورت و نه یک انتخاب مطرح می گردد. پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت آموزش از راه دور از منظر دانش آموزان دختر استعدادهای درخشان در شهرستانهای تهران صورت گرفته است که با روش تحلیل عامل اکتشافی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ انجام شده است. جامعه آماری متشکل از دانش آموزان دختر پایه یازدهم تجربی استعدادهای درخشان در شهرستانهای استان تهران است. برای جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته تهیه شد و به صورت الکترونیکی بین جامعه آماری توزیع گردید. داده ها به روش تحلیل عامل اکتشافی و با نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل انجام گرفت. سه عامل محتوای تعاملی انگیزشی ، سامانه یادگیری تأثیرگذار بر ارزشیابی و نوع ارزشیابی به عنوان عوامل تأثیرگذار بر آموزش از راه دور در بین دانش آموزان سمپاد شناخته شدند. این سه عامل در مجموع 21 74% از مؤلفههای تأثیرگذار بر کیفیت آموزش از راه دور در جامعه آماری را تبیین می کنند.کليدواژه ها
کیفیت آموزش، آموزش از راه دور، استعدادهای درخشان، دانشآموزکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:الهه هاشمی , 1400 , بررسی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت آموزش از راه دور از منظر دانش آموزان دختر استعدادهای درخشان در شهرستانهای تهران , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.