معرفی و بررسی سامانه جامع آزمایشگاه های مجازی دانشگاه آمریتا
Amrita Virtual Labs investigations
نویسندگان :
رضوانه امراللهی بیوکی ( دانشگاه علم و صنعت ایران ) , پریسا ملکی ( دانشگاه علم و صنعت ایران )
چکیده
سیستم آموزشی جهان قبل از همه گیری بیماری کووید-19 دچار بحران ترک تحصیل، توزیع نادرست تجهیزات آموزشی، عدم دسترسی حدود 250 میلیون دانش آموز به مدرسه بوده است. همه گیری بیماری کووید-19 باعث تعطیل شدن بسیاری از مدارس و دانشگاه ها و مضاعف شدن معضلات آموزشی شده است. یکی از مهم ترین چالش ها در این دوران، برای دروس آزمایشگاه های عملی بوده است. سامانه های آزمایشگاهی جامع بر پایه وب که بدون نیاز به نرم افزار های پیچیده و در دسترس همگان علی الخصوص دانشگاه ها و مدارس باشد، نیازی است که در دوران پساکووید هم مورد توجه خواهد بود. ازین رو ابتدا باید نمونه های موفق موجود در جهان بررسی شوند تا بتوان نسخه بومی آن را پیاده سازی کرد. در این مقاله سعی شده به معرفی و بررسی پایگاه جامع آزمایشگاه های مجازی دانشگاه آمریتا پرداخته شود. این وب سایت با ساختار به روز، بسیاری از رشته های مهندسی و علوم پایه را در عین رایگان بودن در بردارد. استفاده از این پایگاه شبیه سازی شده برای اولین بار در کشور و برای درس آزمایشگاه حالت جامد پیشرفته دانشگاه علم و صنعت ایران بررسی و نقد شده است.کليدواژه ها
آزمایشگاه مجازی ، آموزش مجازی، سامانه آزمایشگاه آمریتا، آزمایشگاه فیزیککد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:رضوانه امراللهی بیوکی , 1400 , معرفی و بررسی سامانه جامع آزمایشگاه های مجازی دانشگاه آمریتا , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.