بررسی تاثیر استفاده از برنامه های تعاملی چند رسانه ای مجازی در ارتقای خلاقیت دانش آموزان با تاکید بر یادگیری مهارت های پایه ریاضی
Investigating the effect of using virtual multimedia interactive programs in promoting students creativity with emphasis on learning basic math skills
نویسندگان :
رحیمه رحمتی ( موسسه آموزش عالی کومش سمنان ) , مریم امیرجان ( علمی کاربردی سمنان )
چکیده
استفاده از روشهای پیشرفته آموزش مجازی ، مورد توجه بسیاری از مقالات و مطالعات پژوهشی مرتبط با آموزش بوده است. در این مطالعه ، یک برنامه ریاضی کوچک مجازی برای دانش آموزان در سنین پایین طراحی شده است تا تأثیر یادگیری مجازی بر توانایی دانش آموزان را در بهبود مهارت های یادگیری ریاضی آنها ارزیابی کند. با مقایسه این نتایج با مطالعه مشابه ، نتایج نشان داد که این روش ها می توانند به ویژه برای دانش آموزان موثرباشند ، زیرا می توانند با استفاده از گرافیک و انیمیشن انگیزه یادگیری ریاضی داشته باشند ، به ویژه هنگامی که از شخصیت های کارتونی شناخته شده در آن بازی های آموزشی مجازی استفاده می شود. همچنین نتایج نشان داد که مهارت های یادگیری ریاضی دانش آموزان بهبود یافته است ، اما این پیشنهادی برای جایگزینی آموزش سنتی نیست. در عوض ، یادگیری تقویت شده مجازی می تواند جایگزین بسیار مفیدی برای آموزش سنتی باشد ، به ویژه در مواردی که آموزش با روشهای سنتی کاربردی نیست.کليدواژه ها
آموزش سنتی،آموزش چندرسانه ای مجازی، خلاقیت دانش آموز، ریاضی.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:رحیمه رحمتی , 1400 , بررسی تاثیر استفاده از برنامه های تعاملی چند رسانه ای مجازی در ارتقای خلاقیت دانش آموزان با تاکید بر یادگیری مهارت های پایه ریاضی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.