کرونا فرصتی برای یادگیری ریاضی با آموزش مجازی
Corona is an opportunity for Mathematics learning with Virtual Education
نویسندگان :
مریم قیومی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ) , محمدجواد اسلام پور ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ) , مهدیه اجدادی ( دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی )
چکیده
پژوهش حاضر با هدف یافتن چالشها و فرصتهای آموزش مجازی بویژه در زمینه آموزش و یادگیری ریاضی در شرایط بحران کرونا با نگاهی کلی به نتایج تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، انجام شده است. با مرور تاریخچه استفاده از آموزش مجازی مشخص میشود که با پیشرفت علم و دانش و فنآوری و افزایش تقاضای استفاده آموزشی از این فضا، شیوههای آموزشی متداول دیگر پاسخگوی نیاز بشر نمیباشند. پاندمی کرونا با تمام چالشها، فرصتی را برای استفاده گسترده و همگانی از فضای مجازی در آموزش ایجاد کرد، که این امر در آموزش ریاضی برجستهتر جلوه مینماید. در این پژوهش که به روش توصیفی- مروری صورت گرفته است، سعی شده چالشها و مزایای این نوع آموزش در فرآیند یاددهی- یادگیری مشخص و چشماندازی از آینده آموزش ریاضی به کمک فضای مجازی ترسیم گردد. چرا که آگاهی نسبت به شرایط و استفاده از پژوهشها و تجربیات، میتواند راه را برای ارائه راهبردها در جهت رفع مشکلات، بهینهسازی ابزارها و بهبود روشها هموار کند. میتوان گفت بحران کرونا بستری را برای آموزش ریاضی در فضای مجازی مهیا ساخت که آموزش ریاضی در آن تولدی دوباره یافت، زیرا معلمان و دانشآموزان را وارد محیط جدیدی از یادگیری ریاضی نمود که ثمره آن استقلال فکری، شناسایی و پرورش توان بالقوه فراگیران است.کليدواژه ها
کرونا، آموزش ریاضی، یادگیری ریاضی، آموزش مجازی، فرصتها و چالشهاکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مریم قیومی , 1400 , کرونا فرصتی برای یادگیری ریاضی با آموزش مجازی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.