پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله بررسی ابعاد و جایگاه شبکه‌های اجتماعی مجازی در فرایند یادگیری و تدریس در آموزش عالی
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

بررسی ابعاد و جایگاه شبکه‌های اجتماعی مجازی در فرایند یادگیری و تدریس در آموزش عالی

Investigating the dimensions and position of virtual social networks in the process of learning and teaching in higher education
نویسندگان :

میثم رافع ( دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان )

دانلود فایل   

چکیده

چکیده اگر از دیدگاه کل‌نگرِ دانشگاه پایین آمده و متمرکز بر فراگیر شویم، زندگی تحصیلی او در بستر شبکه‌های اجتماعی و تعامل سازنده با سایر کنشگران نگریسته می‌شود که ریشه در نظریه‌ها و رویکردهای اجتماعی-فرهنگی دارد. یکی از مهمترین راهبردها و فناوری‌های نوین که می‌تواند به ایجاد جامعه‌ی یادگیری در محیط‌های دانشگاهی یاری رساند، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی است. اهمیت این فناوری در فرایندهای تدریس و یادگیری زمانی بیشتر قابل لمس است که بدانیم این فناوری ساختارهای جامعه را طراحی یا بازطراحی می‌کند. با این وجود، لازمه‌ی به‌کارگیری این فناوری در نظام آموزش عالی کشور توجه خاص به شرایط فرایند یادگیری در این نوع شبکه ها می باشد. بر این اساس، هدف کلی این پژوهش تدوین و بررسی ابعاد و جایگاه شبکه های اجتماعی مجازی در فرایند یادکیری و تدریس در آموزش عالی کشور است. لذا بر این مبنا ، استدلال شده است که شبکه‌های اجتماعی مجازی با توجه به ابعاد و جایگاه قابل توجهی که در انجام وظایف علمی و انتقال دانش در بین فراگیران ایفا می‌نمایند؛ در جریان فرایند یادگیری و تدریس در محیطهای آموزش مجازی دانشگاه ها دارای چه مولفه ها؛ ساختارها و رویکردهای مهم و قابل توجهی می باشند.

کليدواژه ها

واژگان کلیدی شبکه های اجتماعی، فرایند یادگیری، شبکه های اجتماعی مجازی، رسانه های اجتماعی.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1400 , بررسی ابعاد و جایگاه شبکه‌های اجتماعی مجازی در فرایند یادگیری و تدریس در آموزش عالی , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی روشهای ارزشیابی مجازی دانش‌آموزان در دوران کرونا
  • بررسی رابطه ی آمادگی جسمانی و تربیت بدنی با رشد اجتماعی و خودپنداره دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم
  • بررسی فرصت ها وچالش های آموزش مجازی و تاثیر آن بر یادگیری
  • چاش های آموزش الکترونیکی در دوران کرونا در آموزش عالی
  • بررسی تاثیر استفاده از شبکه در کلاس بر میزان یادگیری و رضایت دانش آموزان
  • ارزیابی اثربخشی رویکرد آموزشی مبتنی بر روشهای دیداری آیات قرآن کریم از طریق بسترهای مجازی با مطالعه موردی در مدرسه شهید رنجبر عالیشهر
  • ارتباط،کلید موفقیت در آموزش مجازی
  • طراحی و تدوین مدل خلاقیت و نوآوری در آموزش مجازی کشور
  • بررسی رابطه بین عوامل شخصیتی معلمان و نگرش آنها نسبت به تغییرات براساس مدل پنج عاملی زوکرمن ( مورد مطالعه معلمان پایه ششم ابتدایی ناحیه 4 کرج)
  • تربیت زیبایی شناسی در تربیت هنری
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)