بررسی تاثیر تی فویل بر کاهش حرکات پیچ و هیو شناور تندرو به کمک دینامیک سیالات محاسباتی
The Effect of T-Foil on Reduction of Pitch and Heave motions of Planing hull Using Computational Fluid Dynamics
نویسندگان :
محمد صادقی ( دانشگاه صنعتی امیرکبیر ) , امین محمد زاده ثانی ( آزمایشگاه ملی خلیج فارس )
چکیده
یکی از مهم ترین دغدغه های اصلی طراحی شناور ها به خصوص شناور های تندرو، بحث کنترل حرکات آنها در دریاست. چندین روش کاربردی اعم از استفاده از فین، تریم تب ، تی فویل و روش های مختلف دیگر تا کنون مورد بررسی قرار گرفته اند.آنچه در این تحقیق به صورت مشخص مورد بررسی قرار گرفته است ، مرور چندین روش کاربردی برای کاهش حرکت پیچ شناور و نهایتا بررسی تاثیر تی فویل بر کاهش حرکات پیچ و هیو شناور تندرو است. در این مقاله با استفاده از شبیه سازی به کمک دینامیک سیالات محاسباتی و معتبر سازی با نتایج آزمایشگاهی ، نشان داده شده که استفاده از تی فویل به خوبی باعث کاهش حرکات پیچ و هیو شناور تندرو می گردد. در این تحقیق، از مدل شناور فریدزما در سرعت پیشروی 4.6 متر بر ثانیه و دو طول موج 1 و 0.65 هرتز با ارتفاع موج 0.035 متر در سه زاویه برخورد موج 180،165و150 استفاده شده است. کلیه تستها، به کمک نرم افزار STAR CCM+ انجام گرفته است.کليدواژه ها
شناور تندرو،حرکت پیچ،حرکت هیو، تی فویل،دینامیک سیالات محاسباتیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محمد صادقی , 1398 , بررسی تاثیر تی فویل بر کاهش حرکات پیچ و هیو شناور تندرو به کمک دینامیک سیالات محاسباتی , دومین همایش ملی مکانیک محاسباتی و تجربی
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.