کاهش زمان گرمايش موتور بنزينی با بکارگيری پمپ آب الکتريکی
Reduction warm up of SI engine with using electrical water pump
نویسندگان :
آرش محمدی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )
چکیده
سيستم پمپ آب مکانيکي قابل کنترل نيست زيرا دور آن نسبت مشخصی از دور موتور می باشد و وابسته به شرايط کارکرد موتور نمی باشد. همچنين مقداری از توان خروجی موتور را مصرف می کند. دور کاری پمپ های مکانيکی در زمان استارت سرد موتور و در حالت پايای آن در يک دور مشخص ميل لنگ، يکسان است. کوتاه شدن زمان گرمايش موتور مصرف سوخت و توليد آلاينده های موتور را کم می کند. هدف از انجام اين پروژه بررسی اثر بکار گيری پمپ آب برقی روی زمان گرمايش موتور (مدت زمان استارت سرد) می باشد. به اين منظور ابتدا مدار خنک کاری يک موتور بنزينی با نرم افزار GT-COOL شبيه سازی می شود. خروجی اين نرم افزار تغييرات دمای بدنه موتور را بر حسب زمان به ما می دهد. پس از آن بجای پمپ آب مکانیکی از يک پمپ آب الکتريکی با يک کنترلر PID به منظور کنترل دور استفاده شده است. در انتها نمودار زمان گرمايش بدنه موتور در دو حالت پمپ آب مکانيکی و برقی با هم مقايسه شده است که کاهش زمانی 39ثانيه را نشان می دهدکليدواژه ها
موتور بنزينی، واتر پمپ برقی، زمان گرمايشکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1398 , کاهش زمان گرمايش موتور بنزينی با بکارگيری پمپ آب الکتريکی , دومین همایش ملی مکانیک محاسباتی و تجربی
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.