پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات دومین همایش ملی مکانیک محاسباتی و تجربی
  4. مقاله کاهش زمان گرمايش موتور بنزينی با بکارگيری پمپ آب الکتريکی
عنوان رویداد : دومین همایش ملی مکانیک محاسباتی و تجربی
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1398

کاهش زمان گرمايش موتور بنزينی با بکارگيری پمپ آب الکتريکی

Reduction warm up of SI engine with using electrical water pump
نویسندگان :

آرش محمدی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )

دانلود فایل   

چکیده

سيستم پمپ آب مکانيکي قابل کنترل نيست زيرا دور آن نسبت مشخصی از دور موتور می باشد و وابسته به شرايط کارکرد موتور نمی باشد. همچنين مقداری از توان خروجی موتور را مصرف می کند. دور کاری پمپ های مکانيکی در زمان استارت سرد موتور و در حالت پايای آن در يک دور مشخص ميل لنگ، يکسان است. کوتاه شدن زمان گرمايش موتور مصرف سوخت و توليد آلاينده های موتور را کم می کند. هدف از انجام اين پروژه بررسی اثر بکار گيری پمپ آب برقی روی زمان گرمايش موتور (مدت زمان استارت سرد) می باشد. به اين منظور ابتدا مدار خنک کاری يک موتور بنزينی با نرم افزار GT-COOL شبيه سازی می شود. خروجی اين نرم افزار تغييرات دمای بدنه موتور را بر حسب زمان به ما می دهد. پس از آن بجای پمپ آب مکانیکی از يک پمپ آب الکتريکی با يک کنترلر PID به منظور کنترل دور استفاده شده است. در انتها نمودار زمان گرمايش بدنه موتور در دو حالت پمپ آب مکانيکی و برقی با هم مقايسه شده است که کاهش زمانی 39ثانيه را نشان می دهد

کليدواژه ها

موتور بنزينی، واتر پمپ برقی، زمان گرمايش

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1398 , کاهش زمان گرمايش موتور بنزينی با بکارگيری پمپ آب الکتريکی , دومین همایش ملی مکانیک محاسباتی و تجربی

برگرفته از رویداد



دومین همایش ملی مکانیک محاسباتی و تجربی
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • مقایسه روش های تحلیل خیز بزرگ تیرها
  • مدلسازی عددی فرآيند خنک کاری خارجی در یک موتور توربوفن سبک
  • بهینه سازی پارامترهای سیستم تعلیق دبل ویشبون
  • بررسی تاثیر پارامترهای هندسی و سرعت دیواره بر توزیع نانوذرات در یک دستگاه هم زن
  • بررسی رفتار حركتي جريان خون به عنوان یک سیّال دو فازی در يك مویرگ با دیواره نفوذ پذیر بوسیله یک روش محاسباتی تحلیلی
  • بررسی تاثیر ترک در استوانه قرار گرفته در خارج از خط مرکزی تراگذر بر مشخصات فرکانسی میدان پراکندگی بازگشتی به روش اجزاء‌محدود
  • شبیه سازی دما در جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی آلومینیوم 5083 بر مبنای مقادیر بهینه محاسبه شده از روش سطح پاسخ (RSM)
  • بررسی پایداری ورود به آب مایل پرتابه ی استوانه ای
  • تحلیل دینامیکی تیر تیموشنکو ترک دار- روش تحلیلی
  • شبیه سازی و تحلیل مولد ترموالکتریک مدلTEG2-126LDT در شرايط توان بيشينه
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)