اثرهای زمانبندی پاشش مستقیم سوخت دیزل و نوع سوخت پیشآمیخته در یک موتور RCCI
Timing effects of direct injection of diesel fuel and type of premixed fuel in an RCCI engine
نویسندگان :
عباس عزتی ( دانشگاه فناوری نوین آمل ) , بهرام جعفری ( دانشگاه فناوری نوین آمل )
چکیده
هدف اصلی این مقاله، ارزیابی اثرهای همزمان و جداگانه استفاده از متانول و بنزین به عنوان سوخت پیش آمیخته و زمان بندی تزریق مستقیم سوخت دیزل در یک موتور اشتعال تراکمی واکنش کنترل شده در شرایط بار سبک و سنگین است. نتایج نشان میدهد که در همه شرایط کارکردی و در تمام زمان بندی های تزریق سوخت دیزل، فرآیند احتراق بنزین-دیزل در مقایسه با متانول-دیزل پایداری قابل ملاحظه ای از خود نشان داده است. تزریق دیرهنگام سوخت دیزل منتهی به افزایش چشمگیر بیشینه فشار و دمای شعله در همه شرایط کارکردی موتور شده اما بر خلاف آن، در شرایط بار سبک در حالت بنزین-دیزل دمای شعله کاهش چشمگیری داشته است. کیفیت فرآیند اکسایش ترکیب سوخت-هوا برای حالت متانول-دیزل در همه شرایط کارکردی به ویژه بار سنگین بهتر بوده است. در حالت متانول-دیزل، تزریق دیرهنگام سوخت دیزل منتهی به تشکیل بیشتر اکسیدهای ازت و کاهش چشمگیر دوده در مقایسه با بنزین-دیزل شده است. تزریق زودهنگام سوخت دیزل در تمام شرایط کارکردی برای هر دو حالت سوخت رسانی باعث کاهش قابل ملاحظه اکسیدهای ازت به نزدیکی صفر شده است. علاوه بر این، برای همه زمان بندی های پاشش سوخت دیزل در تمام شرایط کارکردی موتور، بازده حرارتی متانول-دیزل در مقایسه با بنزین-دیزل کم تر گزارش شده است.کليدواژه ها
شبیهسازی احتراق، موتور دوگانهسوز، آلایندگی، عملکرد.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:عباس عزتی , 1399 , اثرهای زمانبندی پاشش مستقیم سوخت دیزل و نوع سوخت پیشآمیخته در یک موتور RCCI , سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.