بهینهسازی توپولوژی و شكل پیستون موتور XU7 با توابع هدف وزن و انرژی کرنش
Topology and shape optimization of XU7 engine piston using weight and strain energy objective functions
نویسندگان :
محمد آزادی ( دانشگاه سمنان ) , علی داداشی ( دانشگاه سمنان ) , آزاده شکری ( شرکت موتورسازی پویانیستانک )
چکیده
بهینهسازی پیستون یکی از موضوعات محبوب و مهم برای شرکتهای خودروسازی، موتورسازی و قطعه سازی است. بهینه کردن پیستون باعث کاهش وزن پیستون ضمن عدم کاهش راندمان آن شده و در پارهای از موارد باعث افزایش راندمان و کیفیت آن میشود. این تحقیق با هدف بهینهسازی توپولوژی پیستون موتور XU7 انجام شده است. بدین منظور دو مدل استوانه توپر و پیستون XU7 در نرمافزار آباکوس، ایجاد و تحلیل شدند و پارامترهای وزن و انرژی کرنشی به عنوان توابع هدف بهینهسازی توپولوژی و شکل تعریف شدند. مشخص شد فرایند بهینهسازی وزن سیلندر توپر و پیستون واقعی را حدود 42 و 38 درصد کاهش میدهد. علاوه بر این ناحیه گژنپین، به دلیل تحمل بیشترین تنش، کمترین و نواحی دامن پیستون بیشترین حذف المان را داشتند. همچنین با توجه به حذف المان در ناحیه تاج پیستون میتوان ضخامت این قسمت و در نتیجه وزن را کاهش داد.کليدواژه ها
پیستون موتور، بهینهسازی توپولوژی، بهینه سازی شکل، روش اجزای محدودکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محمد آزادی , 1399 , بهینهسازی توپولوژی و شكل پیستون موتور XU7 با توابع هدف وزن و انرژی کرنش , سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.