بررسی پارامترهای طراحی و مدل های شبیه سازی عددی تله ذرات دیزلی
Analysis of diesel particulate filter design parameters and simulation models
نویسندگان :
کسری قاسمی ( دانشگاه علم و صنعت ) , علی میرمحمدی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )
چکیده
تله ذرات، به دلیل وجود دوده کربن جامد در گازهای خروجی در مقیاس نانومتر در موتورهای دیزلی، از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی و تحلیل عملکردی این فیلترها با توجه به پارامترهای مختلف تاثیر گذار شامل مواد اولیه، شبکه بندی، ساختار سلول و میزان تخلخل بر روی میزان افت فشار و ظرفیت انباشت خاکستر صورت می گیرد. این پارامترها در طی سالیان اخیر به روش های تجربی و شبیه سازی عددی توسط محققان مختلفی مورد بررسی قرار گرفته اند. در این میان، اگرچه روش تجربی از ارزش قابلتوجهی برخوردار است، برای کاهش هزینه ها شبیه سازی عددی به کمک طراحان این شاخه آمده و در بسیاری از تحقیقات مورد استفاده قرار گرفته است. در این مقاله، به منظور افزایش دقت طراحی و افزایش عملکرد تله ذرات، دستاوردهای به دست آمده در رابطه با میزان و نحوه تاثیر هر یک از پارامترها ذکرشده بررسی شده است. همچنین، مدل های مختلف شبیه-سازی عددی مطرح شده و نقاط قوت و محدودیت های محاسباتی هر یک مورد بحث قرار گرفته است.کليدواژه ها
تله ذرات موتورهای دیزلی، تحلیل عملکردی، پارامترهای طراحی، شبیه سازی عددی، مروری بر منابع.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:کسری قاسمی , 1399 , بررسی پارامترهای طراحی و مدل های شبیه سازی عددی تله ذرات دیزلی , سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.