پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
  4. مقاله طراحی موتور احتراق داخلی دوار (روتاری)
عنوان رویداد : سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
تاریخ برگزاری : 29 بهمن ماه 1399

طراحی موتور احتراق داخلی دوار (روتاری)

Design of Rotary internal combustion engine
نویسندگان :

بابک محمدی ( دانشگاه صنعتی مالک اشتر )

دانلود فایل   

چکیده

موتور احتراق داخلی دوار از سه قسمت اصلی روتور ، استاتور و پره تشکیل شده که پره هنگام چرخش روتور عمل تراکم را انجام میدهد پره ها میتوانند ساده یا غلطک دار باشند که در این مقاله با پره های ساده مورد مطالعه قرار گرفته است. همچنین نمونه هایی از مدلهای اولیه و سپس پس از سیر مراحل طراحی و رفع اشکلات محفظه مکش نمونه ایی از ان مجددا ساخته شده است .از اهداف طراحی موتور دورنسوز دورانی عدم پیچیدگی در ساخت و تولید محصول و عدم خرابی زود هنگام موتور و قطعات درون ان و کم بودن قطعات متحرک و دورموتور بالا میباشد این مقاله به طراحی و ابعاد هندسه این موتور و مطالعه پمپ های روتاری میپردازد و در انتها به ساخت نمونه اولیه و علل تغییرات در در طراحی موتور میپردازد.

کليدواژه ها

دوار ،موتور ، احتراق داخلی ،روتور

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
بابک محمدی , 1399 , طراحی موتور احتراق داخلی دوار (روتاری) , سومین همایش ملی موتورهای درونسوز

برگرفته از رویداد



سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
تاریخ برگزاری : 29 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • طراحی، ساخت و ارزیابی چندراهه دود خنک شونده
  • دستگاه آزمون حسگر موقعیت دریچه هوا
  • بررسی تجربی استفاده از ترکیبات اکسیژن دار اتانول و دي ایزوپروپیل اتر در سوخت بنزین و XU7 JP L تأثیر آن ها بر عملکرد و آلایندگی موتور
  • بررسی تأثير متغیرهای طراحی يک ژنراتور ترموالکتريک بر مصرف سوخت و توان خروجی یک خودرو نمونه
  • کاهش مصرف سوخت خودرو با فناوری نیم‌دونیرو 48 ولت توسط استراتژی بهینه ECMS
  • تحلیل دینامیکی و بهینه سازی سیستم انتقال قدرت پیوسته (CVT) با استفاده از توان انشعابی
  • تاثیر زمان پاشش بر مسیر انجام واکنش ها در احتراقPCCI برای سوخت دیزل و بیودیزل
  • مقایسه نتایج شبیه‌سازی 2 بعدی و 3 بعدی در پیش‌بینی مشخصه‌های جریان سیال داخل انژکتور پیچشی مماسی
  • تحليل عددی و تجربی سرعت جريان در سرسيلندر شفاف موتور ملی EF7 با استفاده از روش تصوير سرعت ذره
  • بررسی تاثیر افزودن EGR بر عملکرد چرخه رانکین آلی پایین دستی موتور دیزل
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)