پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
  4. مقاله مطالعه اثر ارتعاشات و چرخه دما بر نوسانات مقاومت الکتریکی در کانکتورهای خودرو
عنوان رویداد : سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
تاریخ برگزاری : 29 بهمن ماه 1399

مطالعه اثر ارتعاشات و چرخه دما بر نوسانات مقاومت الکتریکی در کانکتورهای خودرو

A Study on Connector’s Resistant Fluctuations Induced by Mechanical Vibration and Thermal Cycle
نویسندگان :

محمدرضا جمشیدی کارگر ( دانشگاه صنعتی امیرکبیر ) , سید وحید حسینی ( دانشگاه صنعتی شاهرود ) , حسین فلاح ( شرکت توسعه قوای محرکه دینا ) , علی قدسی ( دانشگاه صنعتی شاهرود ) , زهرا صبح خیز ( دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی )

دانلود فایل   

چکیده

چكيده تحمل بار ارتعاشی توسط تجهیزات برقی می‌تواند موجب ضعیف شدن اتصالات سیم‌ها گردد. این تضعیف ناشی از بالا رفتن مقاومت محل اتصال است. خوردگی پایه‌های کانکتور در اثر لرزش ناشی از ورود ارتعاشات یک نگرانی بزرگ در صنعت خودرو به شمارمی‌آید لرزش دو قسمت پایه در کنار هم باعث بالارفتن مقاومت و در نهایت قطع اتصال الکتریکی می‌گردد. شبیه سازی ارتعاشات کانکتور به دلیل نیازمندی به آگاهی از کمیت‌های بسیار و همچنین طبیعت به شدت غیرخطی این پدیده، امری بسیار پیچیده محسوب می‌شود و در عمل، آزمون تجربی کاربردی ترین روش مطالعه آن است. تحمل ارتعاشات و پیمایش چرخه دمایی، اثر مهمی در خوردگی پایه‌های کانکتور دارند به همین دلیل بیشتر آزمایش‌های کیفیت، بر اثر این دو متغیر تاکید دارند. در این پژوهش تعداد ۷ عدد کانکتور خودرو که جمعاً دارای ۲۳ عدد، پایه هستند، مورد آزمون ارتعاشی قرار گرفتند. طی این ارتعاشات که به مدت 48 ساعت و در سه جهت انجام شد، دما به‌طور متناوب از 40 درجه سلسیوس زیر صفر، به 85 درجه سلسیوس بالای صفر افزایش یافت و سپس به 40 درجه سلسیوس زیر صفر تنزل پیدا کرد. در انتها نتایج مربوط به نوسانات اختلاف پتانسیل الکتریکی مربوط به هر یک از پایه‌ها گزارش گردید و عوامل بروز این نوسانات مطالعه شد.

کليدواژه ها

کانکتورخودرو، اتصالات برقی، ارتعاشات، چرخه دما، خوردگی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
محمدرضا جمشیدی کارگر , 1399 , مطالعه اثر ارتعاشات و چرخه دما بر نوسانات مقاومت الکتریکی در کانکتورهای خودرو , سومین همایش ملی موتورهای درونسوز

برگرفته از رویداد



سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
تاریخ برگزاری : 29 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • طراحی مجموعه کنترل انژکتور پاشش مستقیم گاز طبیعی برای موتور درون سوز توسط FPGA برنامه ریزی شده
  • تاثیر زمان پاشش بر مسیر انجام واکنش ها در احتراقPCCI برای سوخت دیزل و بیودیزل
  • بهینه‌سازی توپولوژی و شكل پیستون موتور XU7 با توابع هدف وزن و انرژی کرنش
  • ارزیابی خورندگی روغن موتور های دیزل با سطح کیفیت API CH-4
  • مدل سازی روغن موتور حاوی نانوذره الماس بین دو سطح سایشی آهن با استفاده از روش های دینامیک مولکولی
  • بهبود روش شناسایی موتور احتراق داخلی با هدف بهره‌‌گیری در کالیبراسیون مدل پایه
  • تحلیل خستگی گرمائی- مکانیکی چندراهة دود موتور پرخوران به روش اثر دو سویة سيال و جامد
  • بررسی پارامترهای طراحی و مدل های شبیه سازی عددی تله ذرات دیزلی
  • کاهش آلایندگی و مصرف سوخت موتور دیزلی OM355 با استفاده از سیستم‌های سوخت‌رسانی ریل مشترک و کنترل آلایندگی SCR
  • بهینه‌سازی ابعاد هندسی پره‌های یک موتور هوا خنک با الگوریتم ژنتیک و تعیین عملکرد خنک‌کاری با شبیه‌سازی عددی
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)