پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
  4. مقاله تاثیر گازهای سوخته باقیمانده سیکل قبل روی عملکرد احتراقی موتور ترکیب سوز بنزین-گازطبیعی با تکنیک پرش جرقه
عنوان رویداد : سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
تاریخ برگزاری : 29 بهمن ماه 1399

تاثیر گازهای سوخته باقیمانده سیکل قبل روی عملکرد احتراقی موتور ترکیب سوز بنزین-گازطبیعی با تکنیک پرش جرقه

The Effect Of Burned Residual Gases On Gasoline-NG Dual-Fuel Engine Combustion Performance With Skip-Fire Technique
نویسندگان :

مهرداد سرابی ( دانشگاه محقق اردبیلی ) , ابراهیم عبدی اقدم ( دانشگاه محقق اردبیلی ) , سید کاظم یکانی ( دانشگاه آزاد اسلامی )

دانلود فایل   

چکیده

موتورهای اشتعال جرقه ای از جمله تجهیزات مرسوم برای تولید توان جهت مصارف گوناگون می باشند. با ترکیب سوز کردن موتورهای اشتعال جرقه ای توسط دو سوخت بنزین و گازطبیعی و بررسی تغییرات مقدار گازهای سوخته از سیکل قبل در سیکل های احتراقی، می توان شرایط عملکردی موتور را بهبود بخشید. استخراج نتایج تجربی کار حاضر از یک موتور اشتعال جرقه ای تک سیلندر در آوانس های مختلف جرقه، در نسبت تراکم 10، سرعت موتور rpm1800 و حالت ترکیب سوز 75% جرمی بنزین -25% جرمی گازطبیعی در شرایط نسبت هم ارزی استوکیومتری برای شرایط بدون پرش جرقه و با پرش جرقه انجام شد. داده های خام مستخرج توسط کد کامپیوتری پردازش شد تا منحنی فشار درون سیلندر-زاویه لنگ و فشار موثر متوسط اندیکاتوری برآورد گردد. با بررسی نمودارهای سیکل معادل فرضی منتجه از سیکل های تجربی در آوانس های بهینه جرقه ملاحظه شد که آهنگ تغییرات فشار درون سیلندر قبل از قله فشار در شرایط با پرش جرقه بیشتر بوده و اختلاف آوانس بهینه جرقه در شرایط با پرش جرقه و بدون پرش جرقه، 9 درجه میل لنگ بدست آمد. انحراف معیار و ضریب تغییرات برای فشار موثر متوسط اندیکاتوری در شرایط با پرش جرقه کمتر بود و به عبارتی تغییرات سیکلی کمتری در شرایط با پرش جرقه ملاحظه شد. همچنین آهنگ تغییرات کسر جرمی سوخته در شرایط با پرش جرقه بیشتر از بدون پرش جرقه مشاهده شده و حاکی از احتراق سریعتر در شرایط با پرش جرقه بود.

کليدواژه ها

گاز سوخته باقیمانده، پرش جرقه، ترکیب سوز، بنزین، گازطبیعی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ابراهیم عبدی اقدم , 1399 , تاثیر گازهای سوخته باقیمانده سیکل قبل روی عملکرد احتراقی موتور ترکیب سوز بنزین-گازطبیعی با تکنیک پرش جرقه , سومین همایش ملی موتورهای درونسوز

برگرفته از رویداد



سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
تاریخ برگزاری : 29 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • مقایسه نتایج شبیه‌سازی 2 بعدی و 3 بعدی در پیش‌بینی مشخصه‌های جریان سیال داخل انژکتور پیچشی مماسی
  • اثرهای زمان‏بندی پاشش مستقیم سوخت دیزل و نوع سوخت پیش‏آمیخته در یک موتور RCCI
  • بررسی عددی تاثیر پاشش آمونیاک بر عملکرد موتور EF7 با سوخت CNG
  • بهبود روش شناسایی موتور احتراق داخلی با هدف بهره‌‌گیری در کالیبراسیون مدل پایه
  • بهینه‌سازی توپولوژی و شكل پیستون موتور XU7 با توابع هدف وزن و انرژی کرنش
  • بهینه‌سازی ابعاد هندسی پره‌های یک موتور هوا خنک با الگوریتم ژنتیک و تعیین عملکرد خنک‌کاری با شبیه‌سازی عددی
  • مطالعه و بررسی روش های کاهش آلایندگی در موتورهای دیزل
  • اثر تغيير هندسه منيفلد دود روی عملکرد موتور اشتعال جرقه ای
  • تحليل عملکرد موتور پرخوران ملي با منيفلد دود يکپارچه باسرسيلندر
  • مدل سازی روغن موتور حاوی نانوذره الماس بین دو سطح سایشی آهن با استفاده از روش های دینامیک مولکولی
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)