پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
  4. مقاله فناوری‌های پیشرانش هیبرید احتراقی- الکتریکی؛ مدل‌های مفهومی و معماری سامانه های پیشرانش هیبریدی
عنوان رویداد : سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
تاریخ برگزاری : 29 بهمن ماه 1399

فناوری‌های پیشرانش هیبرید احتراقی- الکتریکی؛ مدل‌های مفهومی و معماری سامانه های پیشرانش هیبریدی

Internal combustion-electric hybrid propulsion technology؛ Conceptual designs and configuration of propulsion systems
نویسندگان :

علیرضا غفاری ( دانشگاه شهید رجایی ) , علی میرمحمدی ( دانشگاه شهید رجایی )

دانلود فایل   

چکیده

هوانوردی در سطوح مختلف همواره مورد توجه تصمیم‌گیران کشورها بوده است و پیشرفت در این رسته می‌تواند آینده ی یک ملت را دگرگون کند. مهمترین چالش های موجود بر سر راه گسترش پایدار صنعت هوانوردی را می‌توان در بهره وری انرژی، ایمنی و مسائل زیست محیطی دانست. این در حالی است که تمامی چالش‌های فوق به نوعی به سامانه ی پیشرانش مربوط است. لذا سرمایه‌گذاری در زمینه ی فناوری‌های جدید پیشرانش، الزام آور است. از طرف دیگر همانند تمامی تحولات فنی و فناوری، جایگزینی سوخت‌های رایج با انرژی پاک الکتریکی؛ نیازمند گذراندن یک دوره ی گذار است. در این مقاله ابتدا مفاهیم پیشرانش هیبریدی معرفی می شود و سپس بروزترین پروژه‌های مرتبط با این فناوری و ساختارها و چینش های مختلف سامانه های هیبریدی بررسی می شود.

کليدواژه ها

هوانوردی، سامانه های پیشرانش هیبریدی، پیکربندی و ساختار.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
علیرضا غفاری , 1399 , فناوری‌های پیشرانش هیبرید احتراقی- الکتریکی؛ مدل‌های مفهومی و معماری سامانه های پیشرانش هیبریدی , سومین همایش ملی موتورهای درونسوز

برگرفته از رویداد



سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
تاریخ برگزاری : 29 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل دور آرام موتورهای ديزلي توربوشارژ به روش حل مسأله و بررسی كنترلر PID و منطق فازي
  • بررسی تجربی استفاده از ترکیبات اکسیژن دار اتانول و دي ایزوپروپیل اتر در سوخت بنزین و XU7 JP L تأثیر آن ها بر عملکرد و آلایندگی موتور
  • بررسي تجربي افزودن نانوذرات به سوخت موتور يورو4 تيبا به منظور بهبود عملکرد موتور و کاهش آلايندهها
  • مروری جامع بر توابع توزیع اندازه قطره اسپری مایع
  • بررسی تجربی و طراحی یک مبدل حرارتی با رویکرد بازیابی بهینه حرارت اتلافی از یک موتور دیزلی
  • بهینه سازی چندهدفه پیستون موتور با همپوشانی روش المان محدود و الگوریتم ژنتیک
  • بررسی جامع تاثیر گونه های اصلی تشکیل دهنده EGR بر احتراق همگن هپتان نرمال
  • تحلیل ترمودینامیکی یک موتور توربوپراپ مجهز به پیل‌سوختی اکسید جامد
  • كمينه كردن وزن و انرژی کرنشی در شاتون موتور XU+ با بهینه‌سازی توپولوژی و شكل
  • اثرهای زمان‏بندی پاشش مستقیم سوخت دیزل و نوع سوخت پیش‏آمیخته در یک موتور RCCI
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)