اثر تعداد نازلهای انژکتور ديزل روی توزیع ضریب انتقال حرارت جابجايي درون محفظۀ احتراق موتور دیزل سواری
Effect of number of nozzles of injector on Heat Transfer Coefficient distribution in Engine combustion chamber
نویسندگان :
آرش محمدی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ) , عماد امينيان ( دانشگاه اميرکبير ) , مصطفی ميرسليم ( دانشگاه اميرکبير )
چکیده
در موتورهای احتراق داخلی ضریب انتقال حرارت جابجایی متناسب با زاویۀ میل لنگ و مکان درون محفظه متفاوت است، از این رو از مقادیر میانگین مکانی و زمانی استفاده می شود. در این پژوهش برای محاسبۀ ضریب انتقال حرارت جابجایی ابتدا شبکه درگاه ورودی هوا، خروجی دود و محفظۀ احتراق برای یک موتور ديزل 4 سيلندر در نرمافزار AVL-Fire بهصورت متحرک و ساختاریافته شبکهبندی شده است. در ادامه ، فرایندهای مکش و احتراق در دور 4000 د.د.د و در حالت بار کامل شبیهسازی شده است. برای صحهگذاری نتایج بدست آمده، نتایج فشار درون محفظه با نتایج فشار تجربی مقایسه شده و سپس مقایسۀ نتایج ضریب انتقال حرارت درون محفظه با روابط معتبری مانند وشنی و هوهنبرگ صورت گرفته است. این پژوهش به منظور تعیین توزیع ضریب انتقال حرارت بر روی سطوح مختلف محفظۀ احتراق صورت گرفته است. در پايان اثر تعداد نازلهای انژکتور 6، 7 و 8 روی فشار داخل سيلندر و ضريب انتقال حرارت بررسی شده است.کليدواژه ها
احتراق، ضریب انتقال حرارت جابجایی، انتقال حرارتکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:آرش محمدی , 1399 , اثر تعداد نازلهای انژکتور ديزل روی توزیع ضریب انتقال حرارت جابجايي درون محفظۀ احتراق موتور دیزل سواری , سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.