تحليل عملکرد موتور پرخوران ملي با منيفلد دود يکپارچه باسرسيلندر
Analysis performance of national turbocharged engine with integrated exhaust manifold
نویسندگان :
آرش محمدی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ) , امير مولايي ( ايپکو ) , نیما عجمی ( ایپکو )
چکیده
امروزه بحث مصرف سوخت، آلودگي، کيفيت و قيمت موتورهاي احتراق داخلي از اهميت ويژه اي برخوردار است بطوري كه تمامي سازندگان خودرو موظف به پايبندي به استانداردهاي زيست محيطي شده اند. براي كاهش مصرف سوخت و آلايندگي موتور هاي احتراق داخلي امروزه استفاده از فناوري هاي نوين، راهکار اصلي و تاثير گذار می باشد و طرح سرسيلندر يکپارچه شده با منيفلد دود از فناوريهای نويني مي باشد که در حال حاضر تعدای از خودرو ساز هاي پيشرو در اين صنعت از اين طرح در توسعه محصولات خود استفاده مي کنند. در اين تحقيق طرح يکپارچه سازی سرسيلندر با منيفلد دود برای موتور EF7 TC طراحي شد که طرح جديد نسبت به طرح موجود از لحاظ ابعادي کوچکتر و داراي وزن کمتري خواهد بود. در اين مقاله عملکرد موتور توبوشارژ با منيفلد دود يکپارچه و با بکارگيری از نرم افزار GTPOWER، شبيه سازی شده است. نتايج توان، گشتاور، بازده تنفسی، دبی هوا، نسبت هوا به سوخت، فشار و دمای گاز خروجی موتور، فشار و دمای گاز بالادست توبوشارژ، فشار و دمای هوا بعد از کمپرسور آورده شده است.کليدواژه ها
موتور توربوشارژ، منيفلد دود يکپارچهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:آرش محمدی , 1399 , تحليل عملکرد موتور پرخوران ملي با منيفلد دود يکپارچه باسرسيلندر , سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.