پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
  4. مقاله اثر تغيير هندسه منيفلد دود روی عملکرد موتور اشتعال جرقه ای
عنوان رویداد : سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
تاریخ برگزاری : 29 بهمن ماه 1399

اثر تغيير هندسه منيفلد دود روی عملکرد موتور اشتعال جرقه ای

Investigating the Effect of exhaust manifold geometry on performance of a SI engine
نویسندگان :

آرش محمدی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ) , صابر میرزایی ( ایپکو )

دانلود فایل   

چکیده

طراحی مناسب منيفلد دود روی کاهش صدای موتور و عملکرد آن اثر خواهد شد. در این پژوهش ابتدا مدار عملکرد موتور به صورت یک بعدی با استفاده از نرم افزار جی تی پاور شبیه سازی گردید و اثر تغییر کاتالیست و راهگاه خروجی موتور روی گشتاور، توان، فشار برگشتی و مصرف سوخت ويژه مورد بررسی قرار گرفت. سپس از طریق آزمون میز جریان تاثیر تغيير منيفلد دود روی شدت جريان هوای خروجی آن مطالعه شد. سپس اثر تغيير طرح مجموعه کاتاليست و منيفلد دود از طريق اتاق آزمون جهت بررسی نهايي مورد ازمايش قرار گرفت. نتایج آزمایشگاهی نشان دادند که با فرض ثابت بودن تمامی متغیرها در دو حالت آزمایش، میزان گشتاور خروجی موتور در حالت تست با منیفولد دود طرح یورو 2 بیشتر از موتور با منیفولد دود طرح یورو 4 میباشد که بدین معنا است که توان خروجی آن نیز در حالت یورو 2 بهبود یافته و مناسب تر می باشد.

کليدواژه ها

موتور XUM، منيفلد دود، عملکرد موتور

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
آرش محمدی , 1399 , اثر تغيير هندسه منيفلد دود روی عملکرد موتور اشتعال جرقه ای , سومین همایش ملی موتورهای درونسوز

برگرفته از رویداد



سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
تاریخ برگزاری : 29 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • شبیه سازی سه بعدی احتراق RCCI با سوخت گاز طبیعی و دیزل در موتور CFR
  • ارزیابی خورندگی روغن موتور های دیزل با سطح کیفیت API CH-4
  • بررسی ﺗﺎﺛﯿﺮ عمق ﮐﺎﺳﻪ پیستون اتاق احتراق ﺑﺮ ﻋﻤﻠﮑﺮد و آﻻﯾﻨﺪﮔﯽ ﻣﻮﺗﻮر دﯾﺰل
  • بررسی راندمان و توان خروجی موتور استرلینگ بر اساس تغییر در برخی از پارامترهای موثر در بازیاب حرارتی (طول، قطر، ضریب تخلخل و حجم مرده)
  • بهینه‌سازی ابعاد هندسی پره‌های یک موتور هوا خنک با الگوریتم ژنتیک و تعیین عملکرد خنک‌کاری با شبیه‌سازی عددی
  • تحليل عددی و تجربی سرعت جريان در سرسيلندر شفاف موتور ملی EF7 با استفاده از روش تصوير سرعت ذره
  • مطالعه اثر ارتعاشات و چرخه دما بر نوسانات مقاومت الکتریکی در کانکتورهای خودرو
  • توسعه مدل پيش بيني کننده زمان شروع احتراق در موتور اشتعال تراکمي کنترل شونده واکنشي
  • بررسی تأثير متغیرهای طراحی يک ژنراتور ترموالکتريک بر مصرف سوخت و توان خروجی یک خودرو نمونه
  • بررسی مسیر انجام واکنش های شیمیایی در فرایند احتراق موتورهای RCCI
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)