ارتباط فرهنگ و آموزش و پرورش و تأثیر بحران کرونا بر آن
The relationship between culture and education and the impact of the Corona crisis on it
نویسندگان :
محمد عبدالهی ( تربیت دبیر شهید رجایی )
چکیده
سیستم یکپارچه از الگوی رفتاری و قابل تعلیم بودن، مؤلفه های مشترک اصلی در مقوله های فرهنگ و آموزش و پرورش است. اشتراکی که پیام اور پیوند عمیق آن دو و تأثیرپذیری از یکدیگر است. اما در نگاه متفاوت برخی از متفکران حوزۀ غربی-اسلامی از هدایت الهی یعنی مهم ترین مقولۀ فرهنگی در هویت ادیان آسمانی که بر پایۀ آموزش و پرورش تحقق می یابد، این پیوند کاملاً گسسته، بنابراین حل مشکلات فرهنگی در جهان اسلام به خارج از حیطۀ آموزشی و پرورشی وابسته می شود. در زمانی که مشکلات آموزش و پرورش حضوری و تفهیم درست و کامل دروس و اهداف عمیق تربیتی برطرف شده بود که مشکلات مذکور با ترکیب شدن با مشکلات جدید به علت شیوع پاندمی کرونا در آموزش و پرورش مجازی ظهور بیشتری یافت. شرایط جدید جایگاه بی بدیل معلمان را حتی به رغم سخت ترین منکران جایگاه معلمان در تمدن سازی و متحول سازی فرهنگ کشید. بنابراین راه شکوفا شدن استعدادهای مادر و ربانی و الهی نهفته در نهاد فرزندان این مرز و بوم ارتقای مذاکرۀ جایگاه اجتماعی معلمان، رفع مشکلات معیشتی و مجهزسازی آنها به، به روزترین دانش ها، مهارت ها، تجهیزات و امکانات مربوطه و شناخت مشکلات، مخاطرات و پیچیدگی های آموزش و پرورش حضوری و مجازی و تعامل و مواجۀ منطقی، علمی و فنی همه جانبه با آنها است.کليدواژه ها
فرهنگ، آموزش و پرورش حضوری و مجازی، معلمان، کرونا و دانش آموزان.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محمد عبدالهی , 1400 , ارتباط فرهنگ و آموزش و پرورش و تأثیر بحران کرونا بر آن , نخستین همایش ملی فرهنگ
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.