ضرورت آشنایی معلمان با سواد های چندگانه در تدریس اثر بخش
The need for teachers to be familiar with multiple literacy In effective teaching
نویسندگان :
فاطمه کوثر ( تربیت دبیر شهید رجایی تهران ) , سید مجید هاشمی طغرالجردی ( تربیت دبیر شهید رجایی تهران )
چکیده
همه گیری جهانی کرونا در کنار همه مشکلات و سختی هایی که به همراه داشته است، اهمیت و ضرورت برخی از داشته های مغفول ما را نیز برایمان بیشتر روشن کرده است. از جمله این داشته های مغفول می توان به سلامتی، تعاملات اجتماعی، احساس امنیت و آرامش، و نیز فناوری های نوین در دسترس اشاره کرد. همه این نعمت ها، در گذشته به خوبی در دسترس ما بودند ولی چه بسا که قدر بسیاری از آن ها را نمی دانستیم و در نتیجه، از آنها به خوبی نیز استفاده نمی کردیم. در این شرایط و آموزش مجازی وجود معلمان اثربخش می تواند در امر یادگیری نقش به سزایی داشته باشد معلمانی که کارهایشان به خوبی سازمان یافته و آماده است. از وقت و زمان خود به خوبی استفاده می کنند و می کوشند تا برنامه خود را از قبل تنظیم نمایند. برای تغییر دادن موضوع بحث و گفتگو از لحظه ها استفاده می کنند یعنی در کلاس فعالیت های متنوعی را می توانند بعنوان بهانه ای برای یادگیری تلقی کنند پس می توانند کلاس را به صورت زنده شاد و فعال اداره کنند چنین معلمانی با این قابلیت توانایی مدیریت کلاس را به صورت آنلاین نیز برخوردار خواهند بود. روش پژوهش، تحلیلی است و جمع آوری اطلاعات از طریق مطالعات کتابخانهای فراهم گردیده است. لذا برخورداری از دانش تخصصی و آشنایی با فناوری های روز می تواند نقاط مثبتی در جهت تولید محتوای الکترونیکی و تشکیل کلاس به صورت مجازی و آنلاین باشد.کليدواژه ها
معلم اثربخش-یادگیری مفید- مهارت چندگانه تدریس- آموزش مجازی- تولید محتوا- کروناکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سید مجید هاشمی طغرالجردی , 1400 , ضرورت آشنایی معلمان با سواد های چندگانه در تدریس اثر بخش , نخستین همایش ملی فرهنگ
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.