تنوع دهی فضائی-ذهنی با سواد های چندگانه در تدریس اثر بخش
Spatial-mental diversification with multiple literacy in effective teaching
نویسندگان :
فاطمه کوثر ( تربیت دبیر شهید رجایی تهران ) , سید مجید هاشمی طغرالجردی ( تربیت دبیر شهید رجایی تهران )
چکیده
همه گیری جهانی کرونا، اهمیت و ضرورت برخی از داشته های مغفول را روشن کرده است. از جمله توجه به سلامتی، تعاملات اجتماعی، احساس امنیت و آرامش، و نیز فناوری های نوین جهت آموزش را می توان اشاره کرد. در این شرایط و آموزش مجازی وجود معلمان اثربخش می تواند در امر یادگیری نقش به سزایی داشته باشد معلمانی که کارهایشان به خوبی سازمان یافته و تنوع بخشی به فضای تدریس را در کنار شیوه های تمرکز دهی به ذهن مخاطبین را کشف می نمایند. سوال این مقاله در این است که چگونه تجربیات گذشته در امر آموزش می تواند در کنار شیوه های جدید آموزشی در دوره کرونایی مدد کار معلمان و محصلان گردد؟ این پژوهش به صورت کتابخانه ای و اسنادی به جمع آوری اطلاعات پرداخته و سپس با توجه به تجربیات میدانی در روشی تحلیلی و تفسیری جهت آموزش اثر بخش، ضمن توجه به الگوی تدریس در مدارس سنتی همانند مدرسه چهار باغ اصفهان صفوی که هم نشینی طبیعت و مدرسه و مسجد، فضای متنوعی را برای محصلین ایجاد و ضمن چند عملکردی نمودن فضاها، اموزش متناسب از فنون تا امور اخلاقی تدریس میگردید. به ضرورت برخورداری از دانش تخصصی و آشنایی با فناوری های روز در فضای مجازی اشاره و نشان می دهد مواردی چون درگیر نمودن دانش آموز با مساِئل کلاس، حضور و غیاب نامحسوس با پرسیدن دورهای و اتفاقی از دانش آموزان، تنظیم فضای ذهنی محصلین با فضای مجازی تدریس و پیوند حفرههای فکری دانش آموز با مدد گرفتن از تولید محتوای در قالب صوت و تصویر و شیوههای نوین مجازی امکان هم افزائی و بالا رفتن یادگیری را فراهم می نماید.کليدواژه ها
اثربخشی-سواد چندگانه- تنوع تدریس- آموزش مجازی- تولید محتوا- کروناکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سید مجید هاشمی طغرالجردی , 1400 , تنوع دهی فضائی-ذهنی با سواد های چندگانه در تدریس اثر بخش , نخستین همایش ملی فرهنگ
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.